Az európai autóeladások általános gyengélkedésével mit sem törődve, hét évvel ezelőtti átvétele óta a legjobb forgalmat érte el tavaly a luxusautókat gyártó Rolls-Royce. 2009-hez képest a forgalom 170 százalékkal nőtt, és így a cég 2711 autót értékesített.

Bár továbbra is az Egyesült Államok a cég első számú piaca, de a legdinamikusabb növekedést az ázsiai-csendes-óceáni térség – Kína, Japán és Dél-Korea – mutatta. Kína egyenesen az Egyesült Államok mögé zárkózott fel mint a második piac a Rolls-Royce számára. Kínát Nagy-Britannia, az Egyesült Arab Emírségek és Japán követi. A cég mindenkori eladási rekordját 1978-ban érte el, amikor 3357 autót forgalmazott.

A 2003 óta a BMW-konszernhez tartozó brit márka modelljeinek átlagára jelenleg is 200 ezer font (68 millió forint) körül van. Az ár azonban egyértelműen minőséget jelent: az elmúlt száz évben gyártott összes Rolls-Royce több mint 60 százaléka ma is menetképes. A Rolls-Royce márkanév az idén 107 éves, ma is a világ egyik legpatinásabb márkaneve, a minőség és luxus szinonimája.

Forrás: MTI