110 éve szerepel a motorsportokban a Škoda. Ennek alkalmából új modellt dob piacra a cseh gyár. A Fabia Monte-Carlót élőben először a jövő héten rajtoló Monte-Carlo-ralin mutatják be, ahol a típus versenyváltozata is rajthoz áll.
Az ötajtós Fabiából kialakított kocsira kis sárvédő-szélesítéseket és spoilereket szereltek a lökhárítók és a küszöbök alá, ezzel sportosabbnak láttatva a járgányt. De Monte-Carlo különlegességét nemcsak ezek, de a szintén feketére fényezett tető, visszapillantók, hűtőmaszk és 16 colos könnyűfém keréktárcsák adják.
Belül a Fabia leggyorsabb utcai modelljének, az RS-nek az utastere köszön vissza, tiszta fekete vagy pirossal vegyített szövet kerül az ülésekre és az ajtókra. A tetőkárpit mindkét esetben fekete, és a kormány, a váltókar és kézifékkar is bőrborítást kap piros varrással díszítve. Persze nem hiányoznak az alumíniumpedálok sem.
A száguldásra vágyóknak rossz hír, hogy bár többféle motorral is elérhető a kocsi, az RS 1,4-ese nincs közöttük, a legerősebb variáns az 1,2 TSI vagy az 1,6 TDI egyaránt 105 lóerővel.
Nemcsak ez az új külsejű Fabia lesz Monte-Carlóban, de a Škoda Motorsport is átdolgozott design szerint kialakított autókkal érkezik. Ebben továbbra is meghatározó marad a Škoda márkára oly jellemző, karakteres és markáns zöld, ám a tavalyi dekorációval ellentétben a zöld-fehér színösszeállítás ezúttal fordítva került az autókra. Az első ajtókon a „110 éve a versenysportban” logó utal a Škoda Motorsport idei jubileumára.
Nem kevesebb, mint tíz Fabia Super 2000 versenygép gyülekezik majd a legendás Monte-Carlo-rali rajtvonalánál, amely verseny az Intercontinental Rally Challenge sorozat idei nyitófutama. A Škoda Motorsport gyári csapata a tavalyi IRC-bajnok Juho Hänninen és navigátora, Mikko Markkula, valamint a második helyezett Jan Kopecký-Petr Starý duókkal áll rajthoz.
A Monte-Carlo-rali mezőnye január 19-én, a francia Valence mellől indul útnak, s Monte-Carlo hegyeinek speciális éjszakai szakaszait követően január 22-én, a kora reggeli órákban ér célba.