Ahogy arra számítani lehetett, az új Saab 9-5 sem csak a már ismert szedán karosszériával teljesíti pályafutását. Elődjeihez hasonlóan ebből is készül kombi. A svéd gyár kiadta az első hivatalos fotót a praktikus modellről.
Szerencsére a kombi esetében lényegesebb hátsó traktust mutatják meg nekünk, hiszen az orra ugyanolyan, mint a limuziné. Láthatóan igyekeztek sportosra szabni a kocsit, de ezt a modellt igazából azok fogják választani, akiknek kell a nagy csomagtartó.
Alaphelyzetben a kombi csomagtartója 527 liter, de ez könnyen bővíthető a 60/40 arányban osztott hátsó ülések ledöntésével. Ekkor 1962 milliméter hosszúra, illetve 1,6 köbméter űrtartalmúra bővül a csomagok számára kialakított hely.
A csomagtartófedélhez elektromos mozgatás is kérhető, ilyenkor a távirányítóval, magán az ajtón lévő gombbal vagy az utastérből is aktiválható a nyitás, zárás. Sőt az is beprogramozható, milyen magasra nyíljon, így ha valaki alacsony belmagasságú garázsban szokott parkolni, beállíthatja, hogy ne vágódjon a plafonnak az ajtó.
Eltekintve a karosszériától, műszaki szempontból a két változat azonos, így ugyanazok a motorok kerülnek a kombiba, mint négyajtós testvérébe. Ennek megfelelően a fő vonalat a 2,0 literes turbómotorok adják, amelyekből dízel és benzines egyaránt elérhető, illetve utóbbinak létezik bioetanollal üzemeltethető variánsa is.
A 220 lóerős benzines és az erősebb, 190 lovas dízel kérhető összkerékhajtással is, automata váltó a gyengébb, 140 LE dízelhez és a benzinmotorokhoz van. Az alapmodell 1,6-os turbó 180 lóerővel, a másik véglet viszont a kombi esetében is a 2,8 liter hengerűrtartalmú, V6-os turbómotor. A 300 lóerős modell négykerék-hajtású, váltója automata.
Az autóhoz olyan felszerelések is választhatók, mint a körülményekhez igazodó futómű-szabályozás, a szintén adaptív fényszórók, a head up display, a távolságtartó tempomat stb.
Az új Saab 9-5 SportWagon világpremierje március elején, a Genfi Autószalonon lesz, a forgalmazás Európa legtöbb országában szeptemberben kezdődik. Az új modell sokat tehet a márka jövőjéért, mivel tradicionálisan a 9-5 modellek hatvan százaléka kombiként kel el.