Egy kombi nem lehet vonzó? Új idők járnak. A Ferrari ma közreadta az első hivatalos fotókat és információkat története első négykerék-hajtású autójáról. A kombis jegyekkel felruházott, négyszemélyes FF (Ferrari Four) a jelenlegi csúcsmodellt, a 612 Scagliettit váltja le, hivatalos bemutatkozása március elején a Genfi Autószalonon lesz.
Teljesen érthető a Ferrari lépése, hiszen jól láthatóan komoly igény van a világon nagy teljesítményű négyszemélyes autókra. Az FF pedig versenyre kelhet a Bentley Gontinental GT-vel, az Aston Martin Rapide-dal vagy a Porsche Panamerával.
Az autót tervező Pininfarina ezúttal is mesterit alkotott. Annak ellenére, hogy a Ferraritól szokatlanul egy praktikus autót kellett tervezniük, a dinamika ugyanúgy érezhető, és a kocsi megszerzésére irányuló vágy sem kisebb, mint a gyár más modelljeinél. Amellett, hogy az autó jegyei egyértelmű folytatásai a 458 Italiával indított modernizációnak, a kocsi sok tekintetben emlékeztet az első BMW Z3-asából készült kupéra.
Bár a képeken filigránnak tűnik, ez nem egy kisautó, a hosszúsága meghaladja a 4,9 métert, és anyag is van benne bőven, üresen is 1790 kilót nyom. Mindez azonban nem jelent problémát, hiszen egy V12-es, 6,3 literes motor duruzsol a kocsi orrában. A közvetlen üzemanyag-befecskendezéses motor teljesítménye 660 lóerő, maximális nyomatéka pedig 683 Nm. Ennek megfelelően az FF gyors, de nagyon!
Nem ez az első 4×4…
Nem teljesen igaz, hogy ez az első 4×4-es Ferrari. 1986-ban született a 408 RM, középre beépített V8-as motorral és összkerékhajtással. A Honda NSX-re kissé hasonlító sportkocsi 4,0 literes motorja 300 lóerős volt. Nemcsak a hajtás-rendszer volt igazi különlegesség, de az is, hogy a Ferrari egy alumínium ipari vállalt bevonásával, a könnyűfémből készítette el a kocsi vázát, ami mindössze 80 kilót nyomott, miközben acélból egy hasonló szerkezet a duplájánál is többet.
A kocsi vevőhöz soha nem került, mindössze kettő darab prototípus készült belőle.
Képes 3,7 másodperc alatt elérni a 100 km/órás tempót, végsebessége pedig 335 km/óra. Mindehhez pedig a korábbiaknál is nagyobb vezetési biztonság társul, miután története során először összkerékhajtást alkalmaz a maranellói gyár. Bár a pontos műszaki leírást mellőzi a Ferrari, azt mondják, a rendszerük feleannyit nyom, mint a hagyományos négykerék-hajtási megoldások. Az autót, ahogy minden Ferrarit, karbon-kerámia féktárcsákkal, illetve elektronikus vezérlésű lengéscsillapítással szerelik.
Ezeken túlmenően talán az is felkelti majd a leendő vásárlók figyelmét, hogy az autó csomagtartója alaphelyzetben 450 literes, a hátsó ülések lehajtásával pedig 800 literre bővíthető.
Úgy tűnik, elmúltak azok az idők, amikor egy Ferrari-tulajdonosról azt képzeltük, nem bíbelődik nyaralás előtt csomagolással, fogja a minden ajtót megnyitó fekete Amex kártyáját és a volán mögé pattan.
A Ferrari FF fejlesztéséről: