Megjelent a DEKRA Mängelreport 2011, egy 15 millió műszaki vizsga eredményein alapuló német felmérés. A statisztikák alapján a német autókkal van legritkábban baj a műszaki vizsgákon, de francia és olasz modell is akad az élbolyban
A kisautók között a Ford Fiesta áll az élen

A kisautók között a Ford Fiesta áll az élen

A kisautók között a Ford Fiesta áll az élen


Január közepén megjelent a DEKRA Mängelreport 2011, egy 15 millió műszaki vizsga eredményein alapuló német felmérés. A statisztikák alapján a német autókkal van legritkábban baj a műszaki vizsgákon, de francia és olasz modell is akad az élbolyban.

Akikre büszkék vagyunk

A felmérésben a jók közül két autó emelkedik ki igazán. Az Opel Insignia büszkélkedhet az összes méretkategória és kilométerosztály alapján a legalacsonyabb abszolút hibaszázalékkal. 96,1 százalékos hibamentességi indexe megelőzi a Ford Fiestáét (95,8) és az összesítésben harmadikként rangsorolt Toyota Priusét (95,6).

Mindhárom futásteljesítmény-kategóriát összevetve az Audi A6 zsinórban harmadszor bizonyult a legjobbnak. Az A6 így megnyerte a felső kategória értékelését is, az Ötös BMW és a Mercedes-Benz S-osztály előtt.

A legkevesebb kifogás az Opel Insigniák műszaki vizsgáján merült fel

A legkevesebb kifogás az Opel Insigniák műszaki vizsgáján merült fel

DEKRA hibamentességi index, összesített eredmény mindhárom futásteljesítmény-kategória figyelembevételével:

1. Audi A6 84,2%
2. BMW 3-as 81,7%
3. VW Passat 81,1%

Nemcsak a felmérés győztesei németek, az egyes kategóriákban a dobogón is feltűnően sok német autóval találkozni.

100-150 ezer kilométerrel vizsgáztatva is alig éri kifogás az Audi A6-ot, amely a vizsgálat győztese

100-150 ezer kilométerrel vizsgáztatva is alig éri kifogás az Audi A6-ot, amely a vizsgálat győztese

Germán falanx, benne pár japánnal
Második az egyterűek értékelésében a Nissan Note

Második az egyterűek értékelésében a Nissan Note

Második az egyterűek értékelésében a Nissan Note


A három kilométerosztály és a nyolc autókategória (pl. kiskocsi, terepjáró, kabrió) összeszorzásából 24 első hely adódik, közülük 18 jutott német márkák termékeinek. Az összgermán falanxba a Mazda MX-5, a Honda CR-V és a Toyota Prius tudott befurakodni kategóriagyőztesként.

Egyetlen osztályban van egyértelműen japán fölény: a japán autók uralják a terepjárók érékelését. Itt a Nissan Qashqai a harmadik, második a Toyota RAV4, legelöl pedig a Honda CR-V-t találjuk.

Ha nem is az első helyen, de a dobogón ott vannak a japán márkák, a kisautók között például a Toyota Yaris.

Egyetlen olasz a dobogón

Legjobb kompakt autóként a Prius megelőzi a Golf VI-ot és a Volvo C30-ast

Legjobb kompakt autóként a Prius megelőzi a Golf VI-ot és a Volvo C30-ast

Legjobb kompakt autóként a Prius megelőzi a Golf VI-ot és a Volvo C30-ast


Az olasz autóipar nem jön ki jól a felmérésből. Az egyetlen dobogós helyezés a FIAT Ducatóé a kisáruszállítók között győztes Mercedes-Benz Sprinter és a Volkswagen Crafter között. Utóbbi kettő közeli helyezése nem meglepő, mert műszakilag nagyon közeli rokonok.

A cikkben szereplőn kívüli eredményeket a DEKRA nem adta ki a sajtónak, a teljes felmérés a német auto motor und sport Gebrauchtwagen Spezial 2011 című kiadványában olvasható, a rangsorokat jogi okokból nem közölhetjük.

Hogy is kell ezt érteni?

A DEKRA felmérése az elmúlt két évben, Németországban elvégzett, összesen 15 millió műszaki vizsga eredményein alapul. A jelentésben csak olyan autók szerepelnek, amelyekből legalább ezer darab járt műszakin. A cég a rengeteg adat közül a használtautó-vásárláskor relevánsakból készítette a rangsort, ezért nincsenek benne az elmulasztott karbantartás, például kopott gumik vagy ablaktörlőlapátok miatti kifogások. A gyakori hibák között például olajfolyás, rugótörés és rozsdásodás szerepel. A rangsor alapja az autók neve mellett megjelenő DEKRA-hibaindex, amely az említésre méltó kifogások nélkül illetve súlyos hiányosságokkal műszaki vizsgát tevő autók arányából jön ki.

Az autókat a reálisabb értékelés érdekében három futásteljesítmény-kategóriába osztották, hogy egy városban, évi 10-14 000 kilométert használt FIAT Pandát ne egy E-osztállyal vessenek össze, amely évi 50-70 ezret futhat autópályán. Az első a 0-50 000 kilométeres kategória, a következő az 50-100 ezer kilométeres futásteljesítményig terjed, a harmadik pedig a 100-150 ezret megtett autók értékelésére szolgál.

Kisautók:
1. Ford Fiesta
2. Renault Twingo
3. Toyota Yaris

Alsó középkategória
1. Toyota Prius
2. VW Golf VI
3. Volvo C30

Egyterűek
1.VW Golf Plus
2. Nissan Note
3. Toyota Corolla Verso

Középkategória
1. Opel Insignia
2. Audi A4
3. Ford Mondeo

Felső kategória
1. Audi A6
2. BMW 5-ös
3. Mercedes-Benz S-osztály

Sportautók/kabriók
1. Mazda MX-5
2. VW Eos
3. Audi TT

Terepjárók
1. Honda CR-V
2. Toyota RAV4
3. Nissan Qashqai

Kisáruszállítók
1. Mercedes-Benz Sprinter
2. FIAT Ducato
3. VW Crafter