Úgy tűnik a magyar tervezők elemükben vannak. Nemrég a Farkas Gábor tervezte Mitsubishi Colt koncepciótól volt hangos az online sajtó, most pedig újabb magyar elképzelés képei járnak oldalról oldalra.

Simon Péter került újra a figyelem középpontjába. Igen újra, mert már a diplomamunkája nagy sikert aratott az autós blogok körében. Akkor a Credo E-Bone nevű null-emissziós busz fantasztikus filmekbe illő vonalai és radikális műszaki elgondolásai késztették elégedett csettintésre a szakma képviselőit.

Egy környezetbarát busz után teljesen más vizekre evezett a fiatal tervező. A Ferrari Enzo formavilágát reformálta meg saját szájíze szerint, követve a Credo-nál már elindított organikus irányvonalat. Tény, az Enzo gyönyörű a maga módján, de mégis inkább brutális célszerszám, amit az aerodinamikának, és a pokoli sebességnek rendeltek alá.

A képek ne tévesszenek meg senkit, ez a modell még csak a számítógépen létezik.

Üdvözlet a Szíriuszról!

Üdvözlet a Szíriuszról!

Hogy ehhez szerencsés-e hozzányúlni, azt nem tudom, mindenesetre bátorság, az kellett hozzá, hiszen az olaszok formaterveit megkérdőjelezhetetlen dicsfény övezi. A Simon féle Enzo szétfeszíti a már megszokott kereteket, és teljesen új irányból közelít a Ferrarihoz. Agresszív és élő vonalai már a képeken meghökkentőek, mintha egy Szíriuszról idecsöppent idegen génjeit keverték volna az olasz recepthez.

(Azt mindenképp értékeljük pozitív fejleményként, hogy a magyar tehetség és kreativitás ismét teret talált magának. Sajna tőkét és igazi elismerést itthon nemigen fog, mint megannyi esetben. De legalább akárcsak a Kia Cee’d esetében, reméljük lesz olyan autó, amelyre egy picit mi is büszkék lehetünk)

Szokatlan és érdekes. Hogy tetszik-e, azt döntsétek el ti!