Az elmúlt egy-két hónapban sokféle variáció látott napvilágot arról, hogy kié is az idén Lotus Renault GP néven induló csapat.

Az első hírek arról szóltak, hogy a sportkocsigyártó Group Lotus csak névadó szponzorként szállt be, majd kiderült, hogy a Renault eladta maradék, 25 százalékos tulajdonrészét a tavaly óta már 75 százalékot birtokló luxemburgi Genii Capitalnek. A 25 százalékról előbb úgy hírlett, hogy a Genii azt továbbadta a Group Lotusnak, később pedig az is felröppent, hogy a Lotus a teljes enstone-i csapatot felvásárolta.

A csapatfőnök, Eric Boullier az olasz Autosprintnek tisztázta a helyzetet: a Lotus Renault GP-t jelenleg 100 százalékban a Genii birtokolja.

„A Renault úgy döntött, hogy átszervezi az F1-es erőforrásait és a maradék 25 százalékát is eladta a Geniinek” – mondta a francia, hozzátéve, hogy bár egyelőre csakis szponzorációról van szó, később azonban a Lotus tulajdonosi belépése is elképzelhető.

Az enstone-i alakulat tulajdonosa tehát a Genii, névadó szponzora a Lotus, a hivatalos eredményekben, konstruktőrként azonban továbbra is a Renault jelenik meg, hiszen a motor és az autó is a Renault Sport F1 „terméke”.

Boullier azt is elmondta, hogy az új autó, az R31-es valenciai bemutatkozásakor valószínűleg még nem használják majd a KERS-t, és arról is beszélt, hogy a Lotus beszállása nyomán a sportkocsigyártó anyacége, a maláj Proton 25 mérnököt küld két évre Enstone-ba F1-es tapasztalatszerzés céljából.

„Kiváló módja ez a friss ötletek, új gondolkodásmód megszerzésének” – mondta a csapatfőnök.