Mercedes gyűjtők szájából éveken keresztül hallgattam, hogy jaj, de jó lenne, ha lenne Bálna. Pár hónapja már mindenki a saját kis W140-esének örülhet, mert a Norev megcsinálta. Hurrá!
Engem személyesen nem érintett annyira meg, én inkább egy E38-as BMW-nek örülnék. De kétség kívül – szigorúan modellben – elfogadnám. Nem véletlenül vagyok távolságtartó, hiszen volt egy ballépésem a hasonló formavilágú W124-essel. Egy gyűjtőtársam jóvoltából ki is próbálhattam, hogy milyen a gyűjteményemben tudni egy vízi emlőst. Nem is akármilyet, egy 1400 darabban limitált „hellblau metallic” színű – amit akár nevezhetnénk strandkorlátkék-metálnak is – S500-ast. Le is szögezném rögtön, hogy létezett ilyen színű S-osztály. Kétség kívül megosztó, de szerintem teljesen kellemes, és végre nem csak az unalmas sablonszínekben látni.
Hát ez itt meg micsoda?
Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)
Az összkép elsőre megnyerő, a formát leheletfinom krómozás teszi kicsit könnyedebbé, az illesztések egységesek, pontosak. A kerekeken nem lehetett nagyot alkotni, még a féktárcsa sem látszik. Véleményem szerint felniből is létezett szebb és tán az szerencsésebb választás lett volna ehhez az autóhoz.
Kedvenc részletem a hátsó lámpa. Na, ez nagyon jól sikerült! Részletes, tiszta és ebből következően gyönyörű, akárcsak a fotomaratott feliratok. Becsúszott azért egy baki hátul is: a kipufogóvégnek nem szabadna látszania, túlságosan is kilóg. A csomagtér szépen plüssözött, fedelén helyet kapott a háromszög, belül pedig egy CD-tár. Szeretem, ha efféle ötletekkel dobják fel a csomagteret a modellgyártók, sajnos kevés példa van rá. Gratulálok eme kis figyelmességért!
Ahol nagyobb bajokkal találkozhatunk, az az utastér. Túlságosan világos, a műszerfal és ajtókárpitok felső részének sötétebb tónusúnak kellene lennie, ahogy az eredetin, és a szellőzőrostélyok is inkább csak jelzésértékűek. Modellautós rémálmaim főszereplője, a pacákból összerakott fabetét jelenik meg a beltérben. A gombok és kapcsolók sem olyanok, mint azt elvárhatnánk. Piros pont jár viszont a minőségi plüssözésért. Bár az ajtók és a műszerfal aljára – ahol eredetileg van – oda nem jutott belőlük – ez utóbbit talán azért hagyták ki, mert nehéz lett volna szépen megoldani. Az első ülések jó anyagúak, de háttámlájuk derékszöget zár be az ülőlappal. Kicsit kényelmetlen lehet így.
Az együtt töltött két hét alatt nem lett a legjobb barátom, összességében mégis egy minőségi modell képe maradt bennem, ebben leginkább a külső kidolgozása erősít meg. Ára jelenleg ötvenhat euró és némi postaköltség, de gyári Norev kiadásban – várhatóan nagyobb színválasztékban – úgy tizenötezer forint környékén a gyűjteményünkben tudhatjuk.
A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég erre a linkre kattintani.