A kezdeti nehézségek után jól sikerült a Williams FW33 bemutatkozása a valenciai tesztsorozaton. A csapat mérnökei szuperkompakt váltóházat fejlesztettek ki az FW33-hoz, ezért példátlanul keskenyre tudták „összecsomagolni” a kocsi hátsó részét. Nem is ez okozta a problémákat!
„Alapvetően eredményes teszt volt. Összesen öt órát kellett állnunk, ebből hármat az első napon elszenvedett, KERS hajtómotor okozta probléma miatt, majd a második napon egy elektronikai hiba miatt. Ettől eltekintve a kocsi jól futott” – értékelte a tapasztalatokat Sam Michael technikai igazgató.
Rubens Barrichello az első napon 78 kört tett meg, újonc csapattársa, Pastor Maldonado a másik két napon összesen 130 fordulót. Ez 833 kilométert jelent a Ricardo Tormo versenypályán. Viszonyításképpen: a Ferrari 1145 kilométert, a Red Bull 1033 kilométert gyűjtött össze a három nap alatt.
„A sok megtett kilométernek hála, minden rendszert megértettünk. Feljegyeztük a nyomás- és hőmérsékleti adatokat, végül ellenőriztük a belső alkatrészek állapotát. Egyáltalán nem volt rossz!” – összegzett Sam Michael.
Noha a Williams eredetileg egyedüliként fejlesztette ki a lendkerekes KERS-t, erre a szezonra a grove-i gárda is áttért a hagyományosnak mondható, akkumulátoros változatra. Az első napi problémák furcsa módon akkor jelentkeztek, amikor a KERS ki volt kapcsolva. Amikor viszont bekapcsolták, minden rendben ment. „Az utolsó napon üzembe helyeztük a KERS-t az első körben, aztán száz körön át nem volt vele gond” – mondta Michael.
A valenciai próbák másik fontos feladata az volt, hogy a csapat újonca, Pastor Maldonado minél több időt töltsön el a Williamsben. „Most, hogy a KERS-t és a mozgatható hátsó szárnyat is kipróbáltam, sokkal magabiztosabb vagyok. Egyre jobb az együttműködés a mérnökeimmel is – minden egyes alkalommal, amikor a kocsiban ülök, tanulok valami újat” – értékelte futását Maldonado.