A teljes sikert hozó 2010-es idény után a Red Bull Racing tervezőzsenije, Adrian Newey és stábja az elmúlt két év modelljeinek evolúciójaként alkotta meg az új autót, az RB7-est.

F1: Itt a Red Bull címvédő autója 1
F1: Itt a Red Bull címvédő autója 25


Míg 2010-ben a Milton Keynes-iek az első teszt helyett még a szélcsatornában csiszolgatták az autót, ezúttal a tesztelés lehető legkorábbi elkezdése mellett döntöttek, így ma reggel Valenciában le is leplezték az autót. Az új modell feladata egyértelmű: megvédeni vele a tavaly megszerzett bajnoki címeket.

A 2010-es modellhez felnőni nem lesz könnyű, hiszen az RB6-os messze a mezőny leggyorsabbja volt, 19 alkalomból 15-ször szerezte meg a pole-t és 9 futamot nyert.

A csapatfőnök, Christian Horner szerint az új autóval csakis a címvédés lehet a cél, azonban a tavalyi siker után sem lesz könnyebb dolguk, nem bízták el magukat.

„Az idei év sem más, mint a többi. Ha tavaly nem nyertük volna meg egyik bajnokságot sem, most az is elvárás lenne, jönne az azzal járó nyomás.  De sikerült, méghozzá rövid idő alatt. Olyan ez, mint az első futamgyőzelem. Önbizalmat ad, de nem önteltséget, a csapat nagyon-nagyon motiváltan vág neki az évnek. Azonban ne feledjük, hogy továbbra is csak egy független csapat vagyunk, vásárolt motorral, amely így is sokat elért tavaly, a cél idén is ugyanez.”

„A tavalyi hosszú idény volt, most pedig az F1 történetének leghosszabbja következik 20 futammal. A csapatok közti erőviszonyok pályáról pályára változnak majd, de bízunk benne, hogy a teljes szezont tekintve jól felkészültünk.”

„Csak 10 hét telt el Abu-Dzabi óta, és az idő nagyon gyorsan szállt, mindenkinek elég különleges volt felfogni a tavalyi eredményt. Idén tehát címvédőként érkezünk, a cél pedig, hogy a lehető legjobbat nyújtva megvédjük mindkét címet. Az ellenfelek, a Ferrari, a McLaren és a Mercedes, mind erősek, szóval mindent megteszünk, az év végén a bajnoki táblázat pedig megmutatja majd a valóságot”

F1: Itt a Red Bull címvédő autója 26


Horner hangsúlyozta, hogy mekkora munkát végzett az egész csapat az RB7-eesel.

„A csapatban óriási a lelkesedés és az elszántság. A mostani volt a legrövidebb fejlesztési időszak a Red Bull történetében, elképesztő erőbedobással folyt a munka. Adria (Newey – technikai főnök) most sem készült el korábban a tervrajzokkal, szóval az autót kellett még rövidebb idő alatt megépíteni. A csapattagok rááldozták a karácsonyt, a családdal töltött időt is. Az eredményt itt láthatjuk a bokszutcában” – foglalta össze az angol.