Kipipálhatta az első tesztet a Forma-1-es mezőny, a valenciai gyakorlás a Pirelli gumikkal való első komoly tapasztalatszerzés miatt is fontos volt. Ugyan a hűvös időjárás és a valenciai pálya különös adottságai miatt sokan panaszkodtak a gumik gyors kopására, a Pirelli szerint minden a tervek szerint ment.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója úgy véli, a gumik pontosan úgy koptak, ahogy a mérnökök várták, hiszen az olasz gyártó deklarált célja volt, hogy a versenyek izgalmasabbá tétele érdekében a korábbinál gyorsabban kopó abroncsokat gyártson. „Ha túl hideg van, a gumik csúsznak, ráadásul ez a pálya nem is túl releváns a többivel összehasonlítva” – mondta Hembery.
„Minden gumi kopik, ezt mintha néhányan elfelejtették volna az utóbbi napokban. Elsősorban a közepes keveréket használtuk és nagyon elégedettek vagyunk a tapasztalatokkal.” Hembery szerint egyébként sem kell aggódni a kezdeti gyors kopás miatt, mert ennek dacára is sokáig stabil a gumik teljesítménye.
A Pirelli a következő, barcelonai tesztre apró módosításokat hajt végre keverékein, ezt követően dönt arról, hogy milyen összeállításokkal vág neki az idénynek. Hemberyt meglepte, hogy több pilóta túlkormányzottságra panaszkodott a gumikkal kapcsolatban, mert ezt éppen a csapatok kérték.
„Tavaly mindenki az alulkormányzottságról beszélt és hogy mennyire nem szeretik. Világosan kérték, hogy erősebb első gumikat készítsünk, amit meg is tettünk. Természetes, hogy ha az első gumik erősebbek, akkor változtatni kell az egyensúlyon, ez egyesek vezetési stílusának kedvezni fog, másoknak nem annyira. Ha erősebb hátsó gumikat is készítünk, amit egyébként tervezünk 2012-re, akkor valószínűleg megint alulkormányzottságra fognak panaszkodni.”
„A Forma-1-ben 12 különböző csapat van, noha az autók hasonlóak, valójában teljesen mások. Nehéz ennyiféle között megtalálni az egyensúlyt.”