Bevallom, tőlem messze áll a tojáslabdáért vívott küzdelem, de természetesen ezzel másképp van a vasárnap este tévé elő ülő 150 millió néző. A várakozások szerint rekordokat, vagy legalábbis lélegzetelállító eredményeket szül a a vasárnap esti Super Bowl. A csúcsbeállításokat azonban sokan nem magától a játéktól, a Green Bay Packers és a Pittsburgh Steelers összecsapásától, hanem az érdeklődés tetőzésétől és az abból adódó üzleti lehetőségektől várják.
Zsíros falat, a tévéknek és a hirdetőknek egyaránt. Nem csoda, hogy csillagászati árakon mozognak a zombiagyakhoz közvetlen elérést ígérő félperces blokkok. 3 millió dollár harminc másodpercért még arab olajsejkek között is komoly összeg. Pár autógyártó úgy gondolkodik, megtérülő befektetés a pisiszünetben szuggerálni a nagyközönséget. Idén az Audi, a Volkswagen, a Hyundai és a Chevrolet már megváltották a belépőt és lehet, hogy bővül a lista.
(Megjegyzendő: bármennyire is a világ legnézettebb döntőjének vélik is az amerikaiak a Super Bowlt, távolról sincsen igazuk. A tavalyi dél-afrikai focivébé döntőjét, a spanyoloknak a hollandok felett aratott győzelmét, 700 millióan látták, s az Európa-bajnokságok döntőinek nézettsége is rendre meghaladja is az amerikaiak házi „világbajnokságáét”.)
Azt viszont figyelembe kellett venniük, hogy tévéből csordogáló véren és szexen felnőtt generációt nem egyszerű felpiszkálni. Ütős fél perc kell, vagy még több vérrel és szexszel, vagy magas humorfaktorral. A többség az utóbbira szavaztak és vicces, aranyos kisfilmeket gyártattak le.
1. Hyundai – Ilyen például a Hyundai két blokkja. Láthatóan az ötletre helyeztek hangsúlyt, vagy csak szűk keretet kaptak a kibontakozáshoz. Mindenesetre birkák azok vannak.
2. Audi – Az Audi hozta a szokásos pökhendi formát, és akárcsak anno az R8 esetében a Ferrarit, most a Mercedes S-osztályát fitymálták finoman.
3. Chevrolet – Az érdekesebb darabok csak most jönnek, a Chevrolet Camaro két hirdetése igen izmosra sikeredett, a Transformers kapcsolat sokat dobott a sportautóról kialakult képen.
A második hosszabb videó is a vagányságra utazik, a tipikus sörözés közbeni filmes ötleteket valósították meg, helikopterekkel és csinos csajokkal.
4. Volkswagen – A német gyártó kitett magáért, legalábbis az általuk megbízott kreatív ügynökség mindenképp. Egyszerű, vicces, és ütős videókat hoztak össze. Főleg ez a Darth Vader féle verzió gyönyörű, egyszerűen lehetetlen nem szeretni.
A bogaras meg csak a kitartóaknak, akik végignézték a többit, ráadásképp.