A hagyományos C-osztályos modellek december végén bemutatott ráncfelvarrása után a Mercedes-Benz nem hagyta érintetlenül a típus sportváltozatát sem. Itt vannak az első információk a C63 AMG-ről.
A legfontosabb talán, hogy a pletykákkal ellentétben a motoron nem változtattak, az ugyanazt a teljesítményt hozza, mint korábban. A 6,2 literes motor alapból 457 lóerő, míg a nyomatéka 600 Nm. Ezzel az AMG legkisebb gépe 4,5 másodperc alatt (kombi 4,6 s) gyorsul álló helyzetből száz km/órára. Az autó végsebessége 250 km/óra elektronikus korlátozással.
Ugyanakkor immár a C63-hoz is elérhető a SLS-nél bevezetett, úgynevezett Performance Package Plus csomag, amely (kb. 2 millió forintért) 30 lóerővel növeli a V8-as motor teljesítményét. Az így 487 lóerős motorral 4,4 másodpercre (kombi 4,5 s) javul a sprintidő.
További újdonság, hogy továbbfejlesztett sebességváltó kerül a C63 AMG-be. A kormányról is kapcsolható, hétfokozatú automata váltó négy vezetési programot kínál, ugyanakkor rajtautomatikát is rejtettek bele. A fejlesztés elsősorban nem ezeket a részeket érintette, hanem a fogyasztást, az új váltóval ugyanis tíz százalékkal kevesebbet, 12 litert fogyaszt átlagosan a kocsi.
A fokozott sportosságot viszont az áthangolt futómű biztosítja a vevőknek, a nagyobb negatív kerékdőlés és az erősebb hátsó stabilizátorok gondoskodnak erről. Ha valakinek ez nem elég, felárért önzáró differenciálműre cserélik a hagyományos elemet.
A 2011-es Mercedes C63 AMG legnagyobb dobása a külső átrajzolása. Az AMG kivitel is megkapta az ívelt fényszórókat, de teljesen újak a lökhárítói elöl és hátul egyaránt, más a motorháztető, és újak a 18-as felink is.
Belül az új kormány és nagyobb képernyővel szerelt, immár internetelérést is kínáló fedélzeti elektronika a 2011-es modell újdonsága. Ahogy a hagyományos C és az új CLS típusokban már tizenegy féle elektronikai segédeszköz dolgozik azon, hogy az ön- és közveszélyes vezetőket megvédje.
A megújult Mercedes C63 AMG premierjét március elején, a Genfi Autószalonon tartják.