Azt, hogy szép-e a 407-es utódja, majd mindenki eldönti, miután megnézte élőben, de tagadhatatlan, hogy akadnak rajta bőséggel elegáns megoldások. Ilyen például a hűtőrács tetejére került, apró betűkből kirakott Peugeot felirat, a különféle finom lemezhajlítások, domborulatok, vagy éppen az intelligens mosóporokat is lepipáló fényszóró.
Nekem a kombi formája jobban bejött, a négyajtós hátsó krómcsíkja, vagy a ferde LED-csíkokkal megbolondított hátsó lámpatest valahogy nem igazán állt össze. A kombi – pláne a GT változat – azonban egész csinos darab, a dupla kipufogóval, finom króm tetősínnel.
Monokróm történet, egy fekete és egy fehér 508-as főszereplésével:
a videó a hirdetés után indul
A Peugeot az elmúlt évek harsány formatervei után, most másfelé indult el. Az 508-as letisztult, sallangmentes, masszív kinézetű valami, tisztességes iparosmunkával a lemezek alatt
A Peugeot az elmúlt évek harsány formatervei után, most másfelé indult el. Az 508-as letisztult, sallangmentes, masszív kinézetű valami, tisztességes iparosmunkával a lemezek alatt
Fotó megosztása:
Eljött a visszafogott vonalak ideje
Eljött a visszafogott vonalak ideje
Fotó megosztása:
4813 mm hosszú az 508 SW
4813 mm hosszú az 508 SW
Fotó megosztása:
Masszív megjelenés
Masszív megjelenés
Fotó megosztása:
Dupla kipufogót kapott a GT változat
Dupla kipufogót kapott a GT változat
Fotó megosztása:
A GT orrában 204 lóerős motor dolgozik, teljes némaságban
A GT orrában 204 lóerős motor dolgozik, teljes némaságban
Fotó megosztása:
Fénydiódás és gázkisüléses lámpák
Fénydiódás és gázkisüléses lámpák
Fotó megosztása:
Kis tempónál a ködlámpák is besegítenek a látótér bevilágításában
Kis tempónál a ködlámpák is besegítenek a látótér bevilágításában
Fotó megosztása:
LED-ek fénylenek a hátsó lámpatestben
LED-ek fénylenek a hátsó lámpatestben
Fotó megosztása:
Elég a kilincshez érni és nyílik az ajtó
Elég a kilincshez érni és nyílik az ajtó
Fotó megosztása:
Gombnyomásra nyílik, csukódik
Gombnyomásra nyílik, csukódik
Fotó megosztása:
A GT változatban 304x30mm-es az első féktárcsa
A GT változatban 304x30mm-es az első féktárcsa
Fotó megosztása:
Szinte egyszerre érkezik a kombi és a négyajtós változat
Szinte egyszerre érkezik a kombi és a négyajtós változat
Fotó megosztása:
Már az újfajta oroszlános kisplasztika díszíti az autót
Már az újfajta oroszlános kisplasztika díszíti az autót
Fotó megosztása:
A kombi csomagtartója 560 literes
A kombi csomagtartója 560 literes
Fotó megosztása:
Mindkét oldalon van csomagtérvilágítás
Mindkét oldalon van csomagtérvilágítás
Fotó megosztása:
Óriási üvegtető teszi barátságossá a hangulatot
Óriási üvegtető teszi barátságossá a hangulatot
Fotó megosztása:
Nem vág le végtagokat az elektromosan záródó csomagtartóajtó
Nem vág le végtagokat az elektromosan záródó csomagtartóajtó
Fotó megosztása:
Csak ennyire nyílnak az ajtók
Csak ennyire nyílnak az ajtók
Fotó megosztása:
Csend, rend, fegyelem, mintha nem is francia lenne
Csend, rend, fegyelem, mintha nem is francia lenne
Fotó megosztása:
Megnyújtható az ülőlap hossza
Megnyújtható az ülőlap hossza
Fotó megosztása:
Mosolygós kormány, akár a Superb-ben
Mosolygós kormány, akár a Superb-ben
Fotó megosztása:
Kellemes környezet
Kellemes környezet
Fotó megosztása:
Érthetetlen módon a kormánytól balra került az indítógomb
Érthetetlen módon a kormánytól balra került az indítógomb
Fotó megosztása:
Mindegyik ablak automata
Mindegyik ablak automata
Fotó megosztása:
Komolyabbak lettek a bajuszkapcsolók is
Komolyabbak lettek a bajuszkapcsolók is
Fotó megosztása:
Fülekkel is lehet váltogatni a fokozatok között
Fülekkel is lehet váltogatni a fokozatok között
Fotó megosztása:
A navigációs utasítások három helyen is láthatóak
A navigációs utasítások három helyen is láthatóak
Fotó megosztása:
800x480 pixel a navigációs képernyő felbontása
800x480 pixel a navigációs képernyő felbontása
Fotó megosztása:
Vége a feneketlen kút mélyén pislákoló műszereknek
Vége a feneketlen kút mélyén pislákoló műszereknek
Fotó megosztása:
Éjszaka is szép a műszerfal
Éjszaka is szép a műszerfal
Fotó megosztása:
Csak a fordulatszámmérő árulja el, hogy jár a motor
Csak a fordulatszámmérő árulja el, hogy jár a motor
Fotó megosztása:
Zongoralakk borítás
Zongoralakk borítás
Fotó megosztása:
Akár négyzónás klímával is kapható
Akár négyzónás klímával is kapható
Fotó megosztása:
Sport és havas program is kapcsolható
Sport és havas program is kapcsolható
Fotó megosztása:
Franciás vezérlőpult
Franciás vezérlőpult
Fotó megosztása:
Minden biztonsági övre figyel az autó
Minden biztonsági övre figyel az autó
Fotó megosztása:
Motor húz árnyékolót az üveg elé
Motor húz árnyékolót az üveg elé
Fotó megosztása:
Elég ha zsebre vágjuk a kulcsot
Elég ha zsebre vágjuk a kulcsot
Fotó megosztása:
Valamiért oldalra nyílik a könyöklő teteje
Valamiért oldalra nyílik a könyöklő teteje
Fotó megosztása:
Érdekes funkciók
Érdekes funkciók
Fotó megosztása:
Az ál Head up display beállítógombjait ide rejtették
Az ál Head up display beállítógombjait ide rejtették
Fotó megosztása:
Félmegoldás az 508-as Head up display-e, de így is nagyon hasznos dolog
Félmegoldás az 508-as Head up display-e, de így is nagyon hasznos dolog
Fotó megosztása:
Bőven van benne hely, még magasaknak is
Bőven van benne hely, még magasaknak is
Fotó megosztása:
A szégyenlősek elbújhatnak
A szégyenlősek elbújhatnak
Fotó megosztása:
Négyzónás klíma
Négyzónás klíma
Fotó megosztása:
Ebből a szögből még a négyajtós is pofás
Ebből a szögből még a négyajtós is pofás
Fotó megosztása:
Innen még nem látszik, de ez egy négyajtós 508-as
Innen még nem látszik, de ez egy négyajtós 508-as
Fotó megosztása:
Hát, innen nem mutat túl jól
Hát, innen nem mutat túl jól
Fotó megosztása:
9,2 centiméterrel nőtt a tengelytáv a 407-eshez képest
9,2 centiméterrel nőtt a tengelytáv a 407-eshez képest
Fotó megosztása:
Vastag krómcsík fut keresztbe a csomagtartón
Vastag krómcsík fut keresztbe a csomagtartón
Fotó megosztása:
Az 508-as és népes rajongótábora
Az 508-as és népes rajongótábora
Fotó megosztása:
A nulla közepét kell nyomkodni és nyílik a csomagtartó
A nulla közepét kell nyomkodni és nyílik a csomagtartó
Fotó megosztása:
515 literes a VDA-szabvány szerint
515 literes a VDA-szabvány szerint
Fotó megosztása:
Kéznél van a háromszög
Kéznél van a háromszög
Fotó megosztása:
Éjszaka keveredik a LED-ek rideg, és az izzók meleg fénye
Éjszaka keveredik a LED-ek rideg, és az izzók meleg fénye
Fotó megosztása:
Hátul is van lábtérfény
Hátul is van lábtérfény
Fotó megosztása:
A robotváltótól nagyokat bólint az autó
A robotváltótól nagyokat bólint az autó
Fotó megosztása:
Nem látszik a varázslat
Nem látszik a varázslat
Fotó megosztása:
A szerényebb felszereltséghez nem jár a kulcsnélküli rendszer
A szerényebb felszereltséghez nem jár a kulcsnélküli rendszer
Fotó megosztása:
Állítólag sokan szeretik a robotváltót. Önök ismernek ilyen embereket?
Állítólag sokan szeretik a robotváltót. Önök ismernek ilyen embereket?
Fotó megosztása:
Macskaszem-szerű fényszórót kapott az egyszerűbb, halogénes lámpatest
Macskaszem-szerű fényszórót kapott az egyszerűbb, halogénes lámpatest
Fotó megosztása:
Munka közben a lencse
Munka közben a lencse
Fotó megosztása:
Papíron takarékos
Papíron takarékos
Fotó megosztása:
Zseblámpaizzó a LED-ek helyett
Zseblámpaizzó a LED-ek helyett
Fotó megosztása:
Itt már hagyományos kézifék is van
Itt már hagyományos kézifék is van
Fotó megosztása:
Pár kapcsolónak itt jutott csak hely
Pár kapcsolónak itt jutott csak hely
Fotó megosztása:
Így fest az egyszerűbb műszerfal
Így fest az egyszerűbb műszerfal
Fotó megosztása:
Eljött a visszafogott vonalak ideje
Eljött a visszafogott vonalak ideje
Még mielőtt beülünk, érdemes megemlíteni, hogy az ajtók – sem az elsők, sem a hátsók -, sajnos nem nyílnak elég tágra. Zsebszögmérő híján nem kezdenék tippelésbe, hogy ez most pontosan mekkora hegyesszög, de az biztos, hogy ennél szélesebbre lehet tárni a legtöbb hasonló méretű autó ajtaját. Nem vagyok túl széles ember, de még nekem is jól esett volna pár fok extra.
Odabent barátságos hangulat fogadja a vezetőt, a műszerfal igazán látványosra és kicsit talán németesre sikerült, bár a kormányról elsőként a mosolygó arcot mutató Superb ugrott be. Összesen öt darab mutatós műszer – hogy az olajhőmérséklet mennyire érdekli az átlagautóst, nem tudom – és egy nagyobb méretű színes, folyadékkristályos kijelző ontja az adatokat. Emellett még a 3008-asból és az 5008-asból ismert fél head-up display is képes megmutatni számos dolgot, még akár a navigációs segítséget is. Mindezt színesben.
Az ülések persze kényelmesek, az állítható ülőlaphosszúság és a több fokozatú ülésfűtés szerethető dolog. Hála az elődhöz képest bő tíz centivel megnövelt hosszúságnak és a plusz kilenc centis tengelytáv növelésnek, belül egész szép az élet. 190 centivel a minden kompromisszum nélkül a saját igényeimre belőtt vezetőülés mögé ülve is hibátlanul, megnyugtató ráhagyásokkal elfért mindenem.
Indítsunk, ha tudunk!
Csend, rend, fegyelem, mintha nem is francia lenne
Csend, rend, fegyelem, mintha nem is francia lenne
Rutintalan módon nem készültünk fel 508-asból, így eltartott pár kínos másodpercig, míg megtaláltuk az indítógombot, valahol a kormánytól messze balra, arra, ahol nemcsak a sofőr keze, de a madár sem jár. Hogy ez mit keres itt, fel nem foghatom. Bár abban lehet valami, hogy itt biztos nem bizgeréli senki a vezetőn kívül. De ha már elkezdték beépíteni ezt a környéket, gyorsan idetették a rögzítőfék gombját is. Mindegy, szokjuk meg.
Erős kezdésként rögtön egy 2,2 literes dízelmotorral felszerelt GT változattal indultunk neki a tesztútnak. A 204 lóerős, 450Nm maximális forgatónyomatékú motort a korábbi 170 lovas motorból tenyésztették, reszeltek egy keveset az égéstéren, új kemény bevonatú dugattyúcsapszegeket és gyűrűket építettek be, valamint könnyebb, kisebb tehetetlenségű, titánból készült járókerék dolgozik a turbófeltöltőben is. Mindez 34 lóerős többletet ért, miközben a fogyasztásból is sikerült lecsípni egy keveset.
Vége a feneketlen kút mélyén pislákoló műszereknek
Indítás után mégis az döbbentett meg minket, hogy a motornak nincsen hangja. Ezt dupla kiegyenlítőtengellyel és gazdag hangszigeteléssel oldották meg, és egész jó munkát végeztek, hiszen direkt sem sikerült zajt keltenünk. Menet közben a leghangosabbak a tükrök voltak.
A GT orrában 204 lóerős motor dolgozik, teljes némaságban
A GT orrában 204 lóerős motor dolgozik, teljes némaságban
Szintén új fejlesztésű a motorhoz kapcsolt hatfokozatú automatikus váltó is, amely igen szaporán és finoman kapcsolgat, a motorral együtt remek párost alkotnak, amelyet a GT változat elöl kettős keresztlengőkaros – a mezei változatokban MacPherson található – futóműve tesz teljessé. Tisztességes munka a váltó is, nem jár éppen olyan rövid úton, mint az RCZ-é, de pontos, határozott darab.
Másodikként a BMW-vel közösen fejlesztett 1,6-os motort próbáltuk, abból is az erősebbet, hatfokozatú kéziváltóval. Ez egy hajszálnyit volt csak zajosabb, itt ha akartuk, tudtunk hangot csiholni a motorból. A turbós benzines is bőven elegendő az autóba, és ha hihetünk a fedélzeti számítógépnek, akkor hét liter üzemanyaggal be is érte. A kétliteres dízel, kéziváltóval már a rövidebb második napra maradt, így azt már csak városi környezetben, meredek, szűk utcákon próbálgattuk.
Hol, kinek, mennyit?
Ebből a szögből még a négyajtós is pofás
Ebből a szögből még a négyajtós is pofás
Az 508-ast Franciaországban gyártják – naponta hatszáz darabos kapacitással -, de áprilistól Kínában is beindul egy üzem, a helyi igények kielégítésére. Ott csupán négyajtós modellek készülnek majd. Idén százhúsz-ezer darab 508-ast szeretne eladni a Peugeot, de jövőre már kétszázezer a cél, amelynek szinte teljes egészét az európai, illetve a kínai piacra szánják. A világ többi részére a teljes kapacitás körülbelül tíz százaléka jut.
Várhatóan a négyajtós és a kombi eladások aránya 50-50 százalékban oszlanak majd meg, a dízel benzin arányt pedig 90-10 százalékra jósolják, természetesen a dízel javára.
e-HDi
Éjszaka keveredik a LED-ek rideg, és az izzók meleg fénye
Éjszaka keveredik a LED-ek rideg, és az izzók meleg fénye
Az utolsó tesztnap végére maradt a takarékos e-HDi motoros 508-as. Sikerült egy egész fapados darabot kifognunk, mezei halogén lámpával, hagyományos kézifékkel. Sajnos a hatfokozatú robotváltót nem tudtuk megúszni, ehhez a modellhez csak ilyet lehet rendelni. A hozzá tartozó idétlen bólogatással együtt. Mi nem tudunk rajongani a robotizált váltóért, de állítólag a vevők szeretik. És úgyis ez a lényeg.
Viszont a Stop&Start rendszer különlegesen gyors – 0,4 alatt lejátszódik az egész folyamat – és vibrációmentes motorindítása valóban remekül működik benne. Ezzel a trükkel városi használat mellett tizenöt százalékos CO2 kibocsátás-, illetve fogyasztáscsökkenés érhető el. A puritánabb belseje már nem varázsolt el annyira, mint a fullos változatoké.
A robotváltótól nagyokat bólint az autó
Itt már hagyományos kézifék is van
Itt már hagyományos kézifék is van
Itt a LED-es belső világítás helyett zseblámpaizzók kandikálnak ki a tetőkárpitból, eltűnt a head-up display és a gigantikus üvegtető is. Le kellett mondanunk az elektromos kézifék minden előnyéről és a kulcs nélküli nyitás, indítás kényelméről is, amelyet mindössze a gyári, 4,4 literes átlagfogyasztás feledtetett.
Aki még ennél is takarékosabban, vagy zöldebben szeretne autózni 508-assal, az valahogy bírja ki 2012-ig, amikor is érkezik a HYbrid4-es változat, amelyet a HDi dízelmotor és a hátul elhelyezett villanymotor közös 200 lóereje mozgat majd, 99g/km-es széndioxid-kibocsátás mellett.
Mikor, mennyiért?
Azt, hogy idehaza mennyibe kerülnek majd a különböző 508-as modellek, egyelőre nem tudták megmondani, de már nem kell sokáig álmatlanul forgolódnia annak, aki az új, nagy Peugeot-ra vágyik. Az autó hazai bemutatója pár nap múlva, február tizedikén lesz, ahol kiderülnek majd az árak is, leghamarabb pedig február 21-től lehet valaki boldog 508 tulajdonos. Elsőként a négyajtós változat érkezik, majd nem sokkal utána – pár hét csupán – a kombi változat is befut.
Aki pedig még ennél is tágasabb Peugeot után sóvárog, ne adja fel, a márka hamarosan nekik is szolgál meglepetéssel.
Adatok:
Benzines motorok: |
1,6 VTi |
1,6 THP |
1,6 THP |
Lökettérfogat: |
1598cm3 |
1598cm3 |
1598cm3 |
Teljesítmény: |
120LE/6000 ford. |
156LE/6000 ford. |
156LE/6000 ford. |
Átlagfogyasztás: |
6,3l |
6,5l |
7,3l |
Váltó: |
6fok. robotizált |
6fok. manuális |
6fok. automatikus |
Csúcssebesség: |
203km/h |
218km/h |
217km/h |
Gyorsulás: |
11,8/13,2 s |
8,8/9,7 s |
9,5/10,5 s |
Dízelmotorok: |
1,6 HDi |
1,6 e-HDi |
2,0 HDi |
2,0 HDi |
2,2 HDi |
Lökettérfogat: |
1560cm3 |
1560cm3 |
1997cm3 |
1997cm3 |
2179cm3 |
Teljesítmény: |
112LE/3600 |
112LE/3600 |
140LE/4000 |
163LE/3750 |
204LE/3500 |
Átlagfogyasztás: |
4,8l |
4,5l |
5l |
5,7l |
5,9l |
Váltó: |
5 fok. manuális |
6 fok. robotizált |
6 fok. manuális |
6 fok. automatikus |
6 fok. automatikus |
Csúcssebesség: |
188km/h |
194km/h |
210km/h |
223km/h |
232km/h |
Gyorsulás: |
11,6/13 s |
12,3/13,6 s |
10,1/11,1 s |
9,5/10,5 s |
8,4/9,2 s |