„Minden remekül ment, nagyon elégedett vagyok” – mondta Solberg. „A Svéd-rali fontos verseny számomra, és nagy esélyem van, hogy jól szerepeljek.”
Bár a shakedwnból nem szabad semmire következtetni, az eredmény azt bizonyítja, hogy a privát versenyzők is megkapják ugyanazt a technikát, mint a gyári csapatok versenyzői. Ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy a két gyár autói továbbra is közel vannak egymáshoz.
Az idősebbik Solberg mögött a Ford gyári versenyzője Mikko Hirvonen volt a második leggyorsabb, míg öccse Petter Solberg a harmadik. Utóbbi ugyanakkor a leggyorsabb Citroënes, de ő is privát. Vagyis mindkét gyár esetében egy privát versenyző volt a gyorsabb. A címvédő, hétszeres világbajnok Sebastien Loeb, most a negyedik leggyorsabb volt.
Az edzéses érdekes volt látni, hogy a pilótáknak, akik még nem teszteltek túl sokat az új autókkal azért akad gondjuk a rajttal. Idén ugyanis már nincs rajtautomatika, magának a versenyzőnek kell a kuplung és a gázpedál vezérlésével a legjobban elindulnia. Kimi Raikkönen és Khalid al Qassimi is lefullasztotta a kocsit. Räikkönen egyszer a hófalba is becsúszott, de Ken Block is az út mellett kötött ki egyszer.
Svéd-rali shakedown idők, a legjobb tíz:
1. Henning Solberg (M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC) 2perc 02.5mp
2. Mikko Hirvonen (Ford Abu Dhabi Fiesta RS WRC) 2perc 02.6mp
3. Petter Solberg (PSWRT Citroën DS3 WRC) 2perc 02.7mp
4. Sebastien Loeb (Citroën Total WRT DS3 WRC) 2perc 02.8mp
5. Jari-Matti Latvala (Ford Abu Dhabi Fiesta RS WRC) 2perc 03.2mp
6. PG Andersson (Ford Fiesta RS WRC) 2perc 03.4mp
7. Mads Ostberg (M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC) 2perc 03.9mp
8. Kimi Raikkonen (ICE1 Racing Citroën DS3 WRC) 2perc 04.5mp
9. Sebastien Ogier (Citroen Total WRT DS3 WRC) 2perc 05.3mp
10. Eyvind Brynildsen (Skoda Fabia S2000) 2perc 08.6mp
A teljes lista a Svéd-rali hivatalos honlapjáról elérhető. (PDF)