Miután a BMW kiszállása után a Sauber nem tartotta meg Nick Heidfeldet 2010-re, a veterán német pilóta az új német szupercsapat, a Mercedes GP tartalékosa lett. A 33 éves versenyző nyár végén a Pirelli főállású tesztelői állásért elhagyta a német alakulatot, majd szeptemberben a Sauberhez tért vissza, ahol Pedro de la Rosát váltotta.

Heidfeldet megint nem tartotta meg a svájci csapat, és úgy tűnik, most már a Mercedes sem várja vissza, Michael Schumacher és Nico Rosberg mellé nem szeretnének megint egy harmadik németet.

„Már van két német pilótánk. Jelenleg a lehetséges jelöltekkel tárgyalunk (a tartalékosi állásról)” –
mondta a Bietigheimer Zeitung az anyacég marketingvezére, Joachim Schmidt.

A német azt is hozzátette, hogy a nem túl fényes első év után sem rendült meg Stuttgartban a bizalom az F1-es projekt iránt, sőt, a gyári csapat indítása pénzügyileg kimondottan megéri, jobban, mint a McLarennél és a Force Indiánál betöltött társtulajdonosi/motorszállítói szerep.

„A pénzügyi teher egyértelműen jóval kisebb, mint amikor a McLaren partnerei (résztulajdonosai) voltunk. A reklámbevételek és a FOM-tól kapott év végi pénz gazdaságilag sokkal vonzóbb modell, mint a korábbi. Épp ezért a Mercedes dolgozói is támogatják a Forma-1-es szerepvállalást.”