Idén újdonságként debütál a Forma-1-ben az állítható hátsó szárny, amellyel az előzések számát szeretnék növelni a versenyeken. Mike Gascoyne, a Team Lotus technikai igazgatója szerint nem lenne szükség ilyen rizikós újdonságokra, ha nem lennének versenyek az unalmas sivatagi pályákon.
„Három-négy hihetetlenül unalmas verseny volt tavaly” – nyilatkozta Gascoyne. „Bahreinnel kezdődött és a borzalmas abu-dzabi védekezéssel zárult az idény, ez a két verseny vitte a prímet unalom szempontjából. Azért különösen szomorú ez, mert két olyan helyszínről van szó, ahol tiszta lapról indult a tervezés, gyakorlatilag bármit lehetett volna csinálni, mégsem sikerült jól a vonalvezetés.”
Gascoyne-nak határozott véleménye van arról, mit kellene (vagy mit nem kellene) csinálni. „Miért járunk unalmas helyszínekre? Semmi szükség rájuk. Most itt van az előzések hiánya miatt ez a hátsó szárnyas szabály, amelynek bevezetésével nagyon gondosan kell eljárnunk. Úgy kell működnie, ahogy eredetileg szerettük volna, mert többször előfordult már ilyen, hasonló dolgokkal, hogy többet ártottak, mint használtak.”
Ugyan a szárnyakat csak a pálya célegyenesében, bizonyos feltételek teljesülése esetén lehet használni, Gascoyne szerint így is sok a kérdőjel. Attól tartanak a pilóták, hogy sokan inkább másodikként akarnak majd befordulni az utolsó kanyarba, hogy a célegyenesben megnyomhassák a gombot és mégis elsőként zárhassanak.
„Szerintem maximalizálni kellene, hogy egy pilóta hányszor használhatja a szárnyat egy versenyen.”