A bányagépek mindig is piszkálták a fantáziámat. Méretben és erőben már kicsúsznak a felfogható kategóriából. Mert józan paraszti ésszel elképzeljük a kerékcserét az autónkon, nem gond. De ha a kerék maga négy méter? Nem csak én vagyok így ezzel, nem véletlenül tűnnek fel ezek az óriások időről időre a különböző ismeretterjesztő csatornákon.
Az igazi nagy királyság a csúcskategóriát képviselő 3550 lóerős, Caterpillar 979B nevezetű masztodon. Az első számú megtorlófegyver, ha rossz kezekbe kerül. Rendeltetésszerű használat esetén valahol Afrika mélyén dübörög a 24 henger, valamelyik gyémántbányában, vagy bárhol a világon ahol szükség van egy olyan munkagépre, ami képes egyszerre 345 Tonna teher elszállítására 70 Km/h-s sebességgel. Gondoljunk bele, egy esős nap kellemesen felázott agyagon csapatunk, mögöttünk egy fél hegy és menni kell, időre, munka van, mese nincs.

Magunkat nem, inkább a gépet, meg a többi melóst kell félteni. Egy hétköznapi autó az ég összes NCAP csillagával is csak jelentéktelenül szétkenődő bogárként végezheti a 40.000 dollárt kóstáló kerekek alatt, ezért ez nem egy fütyülve ábrándozó munkahely. Ezen a videón például nem a betyárkodási vágy indította el a hatalmas hátsót, és szerintem le is főtt a sofőr, mint a reggeli kávé.


Viszont, ha nincs a közelben senki, és akad elég hely, miért is ne lehetne keresztbe tenni azt a fránya száz tonnát?! Néha ki kell engedni a fáradt gőzt!