A Svéd-rali szombati programja
SS 8 Lesjöfors 1 – 15,00 km
SS 9 Sagen 1 – 14,23 km
SS 10 Fredriksberg 1 – 18,15 km
SS 11 Värmullsasen 1 – 15,42 km
Hagfors Szerviz
SS 12 Lesjöfors 2 – 15,00 km
SS 13 Sagen 2 – 14,23 km
SS 14 Fredriksberg 2 – 18,15 km
SS 15 Värmullsasen 2 – 15,42 km
Hagfors Szerviz
SS 16 Karlstad SSS 2 – 1,90 km
Jóval kevesebb hó, viszont mínusz 15-20 fokos hideg fogadta a Svéd-rali mezőnyét szombaton. Nagyjából 125 versenykilométert kellett két körben megtenniük a résztvevőknek a Hagfroshoz közeli erdőkben, majd a napot a karlstadi ügetőpályán fejezték be. Szombaton fordult a kocka, a mai nap egyértelműen a Citroënekről szólt. Egy kivételével az összes szakaszt megnyerték, míg a tegnap brillírozó Fordosok igyekeztek minél többet megőrizni előnyükből.
Ma már nem volt akkora hó, így az elsőként induló Mads Ostberg viszonylag sokáig tartotta magát, de mögüle rajtoló Mikko Hirvonen kevesebbet veszített, így a délutánnak már elsőként vághatott neki. Előnye azonban drasztikusan fogyott, miután a mögötte érkezők szakaszról szakaszra faragtak a hátrányukból, miközben ő csak 5-6. időket tudott autózni. Sőt, a 13-as szakaszon meg is pördült és mintegy 15 másodpercet veszített.
„Ha holnap ugyanilyen lesz, és én megyek elöl, nem lesz esélyem (nyerni). ” – mondta Hirvonen, majd egy kicsit azért bizakodott is: „De sohasem tudhatjuk, amit lehet megteszek, tövig nyomom a gázt.”Nehéz nap volt a mai, mert a Svéd bajnokságban indulók (A Vb mezőnnyel együtt mentek – a szerk.), teljesen rossz helyen vájtak ívet a hóba, de holnap már nem mennek, így lehet, hogy nem lesz olyan rossz. „
Nem osztja a véleményét a sokáig élen álló, de nap végére 7,4 másodperces hátrányba kerülő Mads Ostberg.”Igazán kemény munka vár ránk holnap, nincs kétségem. Persze nyomni fogom, de ha az utak nem változnak a maihoz képest, akkor elfelejthetjem a győzelmet – de Mikko is” – mondta Norvég. „Sokat veszítettük délelőtt és abban bíztam, hogy majd jobb lesz a második körben, de még sokkal rosszabb volt. Szörnyű, frusztráló délután volt. Megpróbáltam nyugodt maradni és nem csinálni semmi hülyeséget.”
A harmadik helyen Petter Solberget találjuk, miután a szuperspeciált megelőző szakaszon visszaelőzte a két szakasszal korábban elé kerülő Jari-Matti Latvalát. Vagyis nem előzött ő igazából, hanem a mögüle induló finn szándékosan lassított, hogy holnap az ideálisabb, negyedik pozícióba kerüljön. Solberg viszont lehet, hogy nemcsak a harmadik helyet csípi meg reggelre, de eset az élre is kerülhet. Napközben kapott egy tíz másodperces büntetést, mert késett az egyik időellenőrzőtől. A norvég rögtön jelezte ezt a felügyelőknek, mert mint mondja, igaztalanul büntetik, miután két motorosszán elzárta előtte az utat. Ha lesz kivizsgálás és a felvételek alapján visszavonják a büntetést, akkor a jelenleg 8,9 másodperces hátránnyal álló Citroënes lehet az első.
A negyedik hely tehát Latvaláé, aki kiváló esélyt kapott, hogy megnyerje holnap a versenyt, hiszen csak 10,9 másodperc a lemaradása, de hárman takarítanak előtte. Ideálisnak tűnik, de győzelemhez az eddigieknél jobban kell vezetnie. „Eleinte jól éreztem magam a kocsiban, de aztán megláttam, hogy mások gyorsabbak. Akkor keményen kezdtem menni, túl agresszív voltam. Nehéz volt lenyugodnom és jó ritmust találnom. A verseny előtti teszten megvolt a ritmus, meg kell találnom újra. Ez most nem az autó hibája, hanem a vezetőé” – mondta a finn, aki elárulta, hogy a csapat kérte tőle, hogy lelassítson.
Ám könnyedén elképzelhető, hogy még ez is kevés lesz a Fordnak a végső sikerhez. Ma ugyanis a Citroën gyár két francia versenyzője kiemelkedő tempót diktált. Most ők indultak hátul nekik nem kellett takarítani és száguldottak. Ha csak a mai napot nézzük, akkor Sebastien Loeb volt a leggyorsabb, pedig még defektje és kalandja* is volt. Ám ő annyit veszített tegnap, hogy hiába nyert meg négy szakaszt is, még mindig több mint másfél perc a lemaradása.
Helyezésben jobban áll, miután a reggelt szervoproblémával kezdő Hennig Solberg az első szakaszon felborult, illetve műszaki hiba miatt kiállt a péntek este szintén még Loeb előtt álló Eyvind Brynildsen is. Emellett erőből megelőzte Patrik Sandellt, vagyis rögtön három helyet javított az első szakaszon. Most a hétszeres bajnok hatodik.
Ám Loebnél mindössze 0,5 másodperccel volt lassabb az egész napot tekintve a csapattársa, Sebastien Ogier. Ő Mads Ostbergen 1 perc 13 másodpercet hozott ma, míg Mikko Hirvonenhez képest 51 másodperccel rövidebb idő alatt teljesítette a pályákat. A mai nap után alig 16 másodpercre van az első helytől és ötödikként rajtol holnap. Minden esélye megvan a győzelemre, pedig csak második alkalommal indul Svédországban.
Nem hiába folyamodott taktikához a Ford csapat. „Az egyetlen dolog, ami biztos, hogy holnap hihetetlen napunk lesz. Öt versenyző 16 másodpercen belül, hihetetlen. Ez lesz a valaha volt egyik legizgalmasabb nap a sportban” – mondta Malcolm Wilson a Ford csapatfőnöke.
Kimi Räikkönen ma sokat gyorsult, főként délután brillírozott, amikor negyedik ötödik időket autózott. Mint csapatvezetője, Benoit Nogier elmondta délután már küldték a finnek a szakasz-részidőket Loebhez képest is, akitől kilométerenként mindössze 0,5 másodperccel volt lassabb. A hetedik helyen álló Räikkönennek ugyanakkor nem előre kell figyelnie, hiszen 3,5 percre van Loeb mögött, míg az őt üldöző PD Andersson csak 25 másodperccel mögötte.
Videó a napról benne, Henning Solberg bukása
A Svéd-rali állása a szombati nap után (16/22)
1. Mikko Hirvonen (Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC) 2ó34p56.1mp
2. Mads Ostberg (M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC) + 7.4mp
3. Petter Solberg (PSWRT Citroën DS3 WRC) + 8.9mp
4. Jari-Matti Latvala (Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC) + 10.9mp
5. Sebastien Ogier (Citroën Total WRT DS3 WRC) + 15.8mp
6. Sebastien Loeb (Citroën Total WRT DS3 WRC) + 1p42.1mő
7. Kimi Räikkönen (ICE 1 Racing Citroen DS3 WRC) + 5p05.5mp
8. P-G Andersson (Ford Fiesta RS WRC) + 5p30.7mp
9. Patrik Sandell (Škoda Fabia S2000) + 7p44.8mp
10. Matthew Wilson (M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC) + 7p46.2mp
A Svéd-rali részletes eredményét megtalálja erre a linkre kattintva
Holnap további hat szakasz, illetve 92 versenykilométer vár a mezőnyre mielőtt Karlstadban átgurulnának a céldobogón.
*Majdnem frontális ütközés a pályán
A nap örült momentuma is Sebastien Loebhöz kapcsolódik, illetve Patrik Sandellhez. A francia világbajnok előtt rajtoló Svéd pilóta a Sagen szakaszon megpördült, és hófalnak csapódott. A navigátora kiszállt, hogy kitakarítsa a hűtőnyílást a hótól, majd az ellenkező irányba kezdtek haladni, mert helyet kellett keresniük, ahol megfordulhatnak. Csakhogy ekkor érkezett a Citroënes címvédő. A frontális ütközést azzal kerülték el, hogy egy néző integetett Loebnek, hogy lassítson és kerüljön. Ennek ellenére a bajnok megnyerte a szakaszt és a Škodás pilóta is megtartotta első helyét az S2000-esek között.
Loeb 2008-ban már ütközött frontálisan egy másik versenyautóval. Akkor a Jordán-ralin Conrad Rautenbachhal ütköztek össze, de etapon találkozott a két Citroënes.