A hétszeres világbajnok pénteki legjobb ideje azt mutatja, hogy talán korai volt előre temetni a Mercedest. Schumacher délelőtt futotta a leggyorsabb körét, míg délután, kemény és középkemény abroncsokon három hosszabb (16-20 körös) etapot futott az MGP W02-vel.
Tény, hogy az Ezüstnyilak eddig nem muzsikáltak valami fényesen (legjobb eredményük Nico Rosberg hetedik ideje volt a valenciai teszt második napján) és az is valószínű, hogy Schumi a szuperlágy gumiknak köszönheti a legjobb időt. Ennek ellenére úgy tűnik, hogy a motorburkolaton vágott hűtőnyílások meghozták a szakemberek és rajongók által régóta várt eredményt.
Felipe Massa csupán 61 ezredmásodperccel maradt el a német eredményétől a Ferrarival, ami alátámasztja, hogy az F150th Italia a mezőny egyik leggyorsabb kocsija. Hogy emellett a legmegbízhatóbbak egyike is, azt mutatja, hogy a brazil a tegnapi 101 kör után ma 116 fordulót tett meg, technikai problémák nélkül.
Szintén biztató Jenson Button harmadik helye az új McLarennel. A wokingiak pénteken a hagyományos hátul kivezetett, illetve a Renault mintájára elöl, a hűtőburkolat alatt kivezetett kipufogóval is kísérleteztek Jerezben. Button most először használta a KERS hibridet, ami nagyon tetszett neki. „Különösen a nap végére élveztem a körözést. Jól éreztem magam a kocsiban és ez minden körrel egyre jobb lesz” – értékelte a napját Jenson. Az angol 69 kört tett meg, legjobb ideje 0,657 másodperccel maradt el Schumacherétől.
Úgy tűnik, hatott Helmut Marko motorsportfőnök dorgálása, Jaime Alguersuari ugyanis a negyedik időt regisztrálta a Toro Rossóval, megelőzve a „nagy” Red Bullt kormányzó Mark Webbert. Marko kilátásba helyezte, hogy ha két versenyzője, Alguersuari és Sébastien Buemi nem kapja össze magát, akár szezon közben is lecseréli őket tesztpilótái, Daniel Ricciardo vagy Jean-Eric Vergne valamelyikére.
Négy alkalommal kellett piros zászlóval megszakítani a körözést. Előbb azért, mert Alguersuari, majd Petrov is megpördült a pályán (a Renault orosz pilótája már a nyitónapon is kicsúszott), délután pedig Sergio Perez és Pastor Maldonado idézett elő kényszerszünetet.
A Sauber újonca a pálya 7-es kanyarjában csúszott neki a védő gumibáláknak, miután a C30 fara – a mexikói elmondása szerint – hirtelen kitört és a kocsi irányíthatatlanná vált. Ezt a svájci csapat egyelőre nem erősítette meg, de bekérték a zártláncú videorendszer felvételeit a rendezőktől. „Semmi bajom, rendben vagyok. Csak azt sajnálom, hogy plusz munkát okoztam a szerelőimnek” – nyilatkozta a baleset után Perez.
Pastor Maldonado sem sokat tanulhatott ezen a napon: a venezuelai a 4-es kanyarban vesztette el uralmát a Williams FW33 fölött, összetörte a kocsi jobb hátsó futóművét, valamint az első és a hátsó szárnyat. Holnap Rubens Barrichello veszi át tőle a Williams ülését.
Az alsóházban Timo Glock gondoskodott a kellemes meglepetésről, amikor az utolsó fél órán belül egy nagy ugrással 1:22,208 percre javította a Virgin MVR-02 jerezi rekordját. Ezzel összesítésben megelőzte az idő előtt kiszállt Petrovot, Maldonadót és Jarno Trullit. A Team Lotus rögtön az ebédszünet után kénytelen volt becsukni a garázst erre a napra, mivel egy olyan mechanikai alkatrész sérült meg a T128-ban, amelynek pótlása csak az angliai üzemben volt mód.
Teszt, Jerez, 2011.02.11.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | M. Schumacher | Mercedes GP (W02) | 1:20.352 |
2. | F. Massa | Ferrari (F150th) | 1:20.413 |
3. | J. Button | McLaren-Mercedes (MP4-26) | 1:21.009 |
4. | J. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari (STR6) | 1:21.214 |
5. | M. Webber | Red Bull-Renault (RB7) | 1:21.613 |
6. | A. Sutil | Force India-Mercedes (VJM04) | 1:21.780 |
7. | S. Perez | Sauber-Ferrari (C30) | 1:21.857 |
8. | T. Glock | Virgin-Cosworth (MVR-02) | 1:22.208 |
9. | V. Petrov | Renault (R31) | 1:22.493 |
10. | P. Maldonado | Williams-Cosworth (FW33) | 1:22.591 |
11. | J. Trulli | Team Lotus-Renault (T128) | 1:23.864 |