A Forma-1-es autók kormányain az elmúlt másfél évtized alatt egyre több és több kezelőszerv, gomb, potméter jelent meg, ma már szó szerint tucatnyi kis tekertyű és kapcsoló irányít megszámlálhatatlan funkciót és beállítást. 2011-ben újabb gombok kerülnek a kormánykerékre, az idén visszatérő KERS és az előzéseket segítő mozgó hátsó szárny is figyelmet és ujjmunkát kíván.

Több pilóta is panaszkodott már az elburjánzó gombrengetegre és annak veszélyeire, a Ferrari technikai főnöke pedig elárulta, hogy a csapatok műszaki vezetőiből álló, a szabálymódosításokat előkészítő technikai munkacsoport is vizsgálja a kérdést.

Az F1 történetének legtapasztaltabb pilótája, a jelenleg a versenyzők szakszervezetének (GPDA) vezetői posztját is betöltő Rubens Barrichello szintén nem túl boldog.

„Veszélyesnek nem mondanám, de szerintem is bosszantó. A működtetéshez persze kellenek az újabb kezelőszervek, de az autóknak különböző kormányaik vannak, egyesek könnyebben elérhetnek egyes gombokat, mint mások. A fő gondot az jelenti, hogy le kell vennünk a szemünket a pályáról. Egy árva egyenes sincs, ahol ne nyomkodnék valamit és ne váltanék sebességet” – magyarázta a példátlan, 19. szezonját kezdő veterán.

„GPDA-vezetőként tudom, hogy biztosan sokat beszélünk még erről, de szerintem az FIA is enged majd minket egy kicsit többet gyakorolni. Most még lesznek erősebb megjegyzések, de idővel elhalkulnak majd, ahogy a versenyzők hozzászoknak lassan” – tette hozzá.