Ebből ötszáz főt a jelenleg Cajun néven ismert kis szabadidő-autó gyártásánál foglalkoztatnak majd. Az új modell 2013-as európai bemutatóját fél évvel követi majd az észak-amerikai.
A Porsche felügyelőbizottsága március közepéig hozza meg a döntést a gyártás helyéről. A legesélyesebb jelölt Lipcse, ahol párhuzamosan készülhetne a Cayenne és Panamera modellekkel.
Ötszáz fővel – akik nagyrészt mérnökök – gyarapodik a Weissachban található fejlesztőközpontban dolgozók száma is. A gyár tervei szerint 2015 és 2018 között további ötszáz új munkatárs írhatja náluk alá a munkaszerződését.
A beruházásokkal sem fognak spórolni. Új karosszéria- és festőüzem létesítésre 500 és 750 millió euró közötti összeget fordítanak, míg a következő négy évben csaknem ugyanennyit a modellek fejlesztésére.
A dolgozók számának növelése és a beruházások mögött az a terv áll, hogy a Porsche négyről héttagúra bővíti kínálatát, valamint az a tény, hogy a jövőben részt kell vállalniuk a Volkswagen csoport egyes fejlesztéseiben is.
Ezek elengedhetetlenek középtávú céljuk megvalósításához, eladásai számaik megduplázásához.