Ahogy már januárban jelezte a csapat, a Williamsnél úgy döntöttek, hogy az eddigi zárt tulajdoni rendszer helyett piacra dobja részvényei egy részét. A Williams papírjainak bevezetése hamarosan megindul a frankfurti értéktőzsdén, a teljes tulajdon 27 százalékát kitevő részvények 0,5 fontos névértéken, 24-29 eurós áron várják a vásárlókat. (A számok így 265 millió euróra árazzák be a csapat teljes értékét.)
„Több mint 40 éve ismerem Frank Williamset. Mindig is nagyon hatékonyan vezette a céget. Sosem akarta, hogy a csapat egy autógyártó vagy más nagy cég tulajdonába kerüljön. Egész életében számtalan téren támogatta az F1-et, ahogy Patrick Head is. Több Frank és Patrick kellene ma is. Ha tehetném, én is vennék részvényeket” – üdvözölte a hírt az F1 ura, Bernie Ecclestone, aki állítólag kezdettől fogva segítette, talán ösztökélte is a Williams tőzsdére lépését.
A csapat a manővert a jövő bebiztosításával indokolta, a leendő vásárlókat pedig a fényes múlt mellett az elmúlt három év nyereséges mérlegével és a 2011-re biztosnak mondott szponzori háttérrel próbálja csábítani.
Van azonban néhány bökkenő is. Egyrészt az, hogy az Ecclestone által is említett, a Williams társalapítójaként és második oszlopaként ismert Patrick Head a napokban bejelentette, hamarosan visszavonul, az emblematikus vezető távozásáról azonban mélyen hallgatott a csapat korábban, amikor azt viszont külön hangsúlyozták, hogy Sir Frank nem fog távozni a közeljövőben.
Head el is adja részvényeit, amelyek éppen 27 százalékot tesznek ki, azaz az is világos, hogy a Williams az ő csomagját dobja a piacra, az viszont jóval homályosabb, hogy ezzel tulajdonképpen hogy is jut pénzhez a csapat.
További bizalmatlanságra adhat okot, hogy a Williams a frankfurti értéktőzsde „Entry Standard” szegmensében ajánlja eladásra a papírjait, amely a három kereskedési kategória közül a leginkább kockázatosnak számít, az itt jegyzett cégeknek ugyanis szinte semmilyen üzleti adatukat nem kell nyilvánosságra hozni a másik két, átláthatóságot megkövetelő részleggel szemben.
A csapat azzal indokolja ezt a kereskedési formát, hogy így óvhatja a partnerei, szponzorai üzleti titkait, befektetéseik, szerződéseik adatait – amelyek viszont nagyon is érdekelhetnék az esetleges vásárlókat.
A szponzori háttér homályban tartására jó oka lehet a Williamsnek, ugyanis a brit Evening Standard értesülése szerint a csapat külső támogatása évtizedes mélységbe zuhant, a szponzori bevételeik 43 százalékkal csökkentek 2010-hez képest.