A Hyundai i40 is a Genfi Autószalonon fog debütálni, de már most belenézhettünk, hogy a dél-koreai gyár standját semmiképpen ne kerüljük el a kiállítás alatt.

A középkategóriás kombi formaterve nem okoz nagy meglepetést, tökéletesen beleillik a márka arculatába. Akárcsak a beltér látványa, ahol minden ott található, mint a akár egy ix20-ban. De nem is a meghökkentés a céljuk.
A Hyundai a minőséggel akar nagyot gurítani. Az i40 „modern prémium” luxust kínál, ami Audi-szintű minőséget garantál, megfizethető áron. A Hyundai egészen odáig megy, hogy az Apple vagy a Starbucks márkákhoz hasonlítja magát.

Kiváló anyagokat, minőségi összeszerelést ígérnek, a kategória legnagyobb fej-, váll- és lábterével kombinálva. A szériafelszerelések listája is tekintélyes hosszúságú. Alapáron jár kilenc légzsák, Bluetooth kihangosító, sávtartó és  parkolóasszisztens. Extraként bi-xenon fényszóró vagy üvegtető rendelhető.
Vonzó lehet az alaphelyzetben 553 literes csomagtér, amely az ülések ledöntésével 1790 literre növelhető.

Akinek nem számít a név a középkategóriában sem, nemsokára Audi-szintű minőséget vehet, igen kedvező áron.
Hyundai i40: extra minőség olcsón 15


Kezdetben háromféle motorral kínálják majd a modern prémium Hyundai-t. Az 1,6 literes közvetlen befecskendezéses benzines 135 lóerőt teljesít, míg a kétliteres 177-et. Az 1,7 literes dízelből két teljesítményszint közül választhatunk. A gyengébbik 115, az erősebb 136 lóerős.
Később érkezik egy kétliteres dízel és az 1,7 literes környezetbarát, 113 lóerős változata is, amelynek szén-dioxid kibocsátása mindössze 113 g/km, amely kategóriájának éllovasa.

Az i40 a Ford Mondeo és a VW Passat vásárlóit célozza meg, ezért az ígéretek szerint a menetteljesítmények, a futómű kényelme és a kormányzás érzete sem marad el azokétól. Eközben azonban a gazdag felszereltséget tartalmazó alapmodell ára a Mazda6 árával fog versenyezni.
A 2012-ben érkező négyajtós változatot a Volkswagen Passat CC közvetlen ellenfelének szánják.