Nagyjából egy éve mutatta be a Citroën a DS3 Racing típust. A kisautót a raliban öt konstruktőri világbajnoki címet szerző Citroën Racing segítségével fejlesztette a francia gyár. A különleges modellből mindössze ezer darabot készített a gyár, amely a hírek szerint rövid idő alatt elfogyott, több mint kétezer megkeresés érkezett a kocsira.
Sportos kiegészítők: karbonbetét és alumínium pedálok
Sportos kiegészítők: karbonbetét és alumínium pedálok
Fotó megosztása:
A Citroen Racing fejlesztette
A Citroen Racing fejlesztette
Fotó megosztása:
1,6-os turbómotor 200 lóerővel
1,6-os turbómotor 200 lóerővel
Fotó megosztása:
A MINI John Cooper Works az elsőszámúellenfele
A MINI John Cooper Works az elsőszámúellenfele
Fotó megosztása:
Az orrspoiler és a diffúzor karbonbólkészül
Az orrspoiler és a diffúzor karbonbólkészül
Fotó megosztása:
Narancssárga dobja fel a szürkét
Narancssárga dobja fel a szürkét
Fotó megosztása:
Sportkipufogó is jár hozzá
Sportkipufogó is jár hozzá
Fotó megosztása:
15 milliméterrel alacsonyabban ül
15 milliméterrel alacsonyabban ül
Fotó megosztása:
2011-ben a DS3-mal indul a WRC-ben a márka
2011-ben a DS3-mal indul a WRC-ben a márka
Fotó megosztása:
2010 második felétől kapható
2010 második felétől kapható
Fotó megosztása:
A futómű és a fékrendszer is komolyabb
A futómű és a fékrendszer is komolyabb
Fotó megosztása:
Belül is feltűnik a narancssárga
Belül is feltűnik a narancssárga
Fotó megosztása:
Sportülések az elöl ülőknek
Sportülések az elöl ülőknek
Fotó megosztása:
Mindössze 1000 darab készül
Mindössze 1000 darab készül
Fotó megosztása:
15 milliméterrel alacsonyabban ül
15 milliméterrel alacsonyabban ül
Ezért a Citroën Racing főnöke, Olivier Quesnel tárgyalásokat kezdett a gyárral, hogy kibővítsék a gyártást újabb ezer darabbal.
A DS3 Racing minden tekintetben különleges járgány. Az autó alapját az 1,6-os turbómotorral szerelt DS3 adja, ám a motorvezérlés és a turbó átalakítása, illetve sportkipufogó beszerelése nyomán az eredeti 156 helyett immár 200 lóerőt tejesít. A maximális nyomaték 240-ről 275 Nm-re emelkedett.
Futóművét versenyautósra hangolták, ehhez feszesebb rugókat szerelnek be, ugyanakkor elöl és hátul toronymerevítőkkel gazdagodik az autó. A kerekek nyomtávolságát 30 milliméterrel növelték meg, miközben a karosszéria 15 mm-rel alacsonyabbra kerül. Még egy lapáttal rátesz az élményre a precízebbre hangolt kormányzás és a 18 colos, alacsonyabb oldalfalú gumi. Természetesen a fékrendszer is komolyabb, mint a normál modelleknél.