December óta ötezer kilométer került aktuális tartós tesztautónkba, a fehér Priusba. Ez alkalomból közlünk egy összesített fogyasztási értéket, és megmutatjuk, hogy lehet kikapcsolni az elméletileg kikapcsolhatatlan menetstabilizálót.

Adatlap

5000 kilométer a Priusszal

Toyota Prius, harmadik generáció. A legismertebb hibridautó. A Vezess.hu márciusig nyúz egyet, tartósteszt címén
Toyota Prius, harmadik generáció. A legismertebb hibridautó. A Vezess.hu márciusig nyúz egyet, tartósteszt címén
Motor 1798 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 99 LE
Nyomaték 142 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,4 sec
Végsebesség 180 km/h
Fogyasztás (vegyes) 3,9 l / 100 km

Mennyit eszik a hibridautó 5000 kilométeren?

Pontosabban 5284 kilométeren; ennyi került eddig a számlálóba nálunk. Nos; Budapest-Madrid oda-vissza 301,8 liter benzinbe kerülne, ami 5,71 literes százkilométerenkénti átlagfogyasztásnak felel meg.

Benzines, automata, 14 és fél mázsás kocsitól ez nem rossz; az érték hasonló méretű, 120-140 lóerős dízelektől is derék eredmény, télen, automata váltóval, vegyes üzemben, minimális odafigyelés mellett, kifejezetten dinamikusan hajtva.

A Prius különben országúton, a forgalom természetes tempójában 100-110 körül gurulgatva 5-5,3, sztrádán traffipax-küszöb alatti sebességgel 6,3, városban rövideket autózva hat liter körül eszik, de ha már meleg motorral érkezünk a városi szakaszra, akár öt liter alatt elhajtható. Mókás, amikor egy hosszabb túrán a nagyvárosi dugóba érve elkezd leballagni az átlagfogyasztás 4,9-re, vagy még lejjebb.

Pedáltánccal az ESP ellen

Íme, a Prius menetstabilizáló elektronikájának pofonegyszerű deaktiválása; például meredek, havas lejtőkön való elindulások megkönnyítésére:

a videó a hirdetés után indul

Kínlódás a hóban

Eredetileg azt is meg szerettük volna mutatni, hogy a hatástalanított menetstabilizálójú Prius milyen izgalmasan csúszkál a hóban keresztbe’. Csak sajnos ez nincs így.

Kecses piruettek helyett inkább egy partra vetett bálna vergődését mutatta be a kocsi. A felvételek annyira szánalmasra sikeredtek, hogy kegyeletből inkább töröltük őket – újraforgatni nagyobb tempó mellett viszont hó híján már nem sikerült. Konklúzió: a kikapcsolhatatlan menetstabilizálójú Prius menetstabilizálója ugyan kikapcsolható, de ettől még a hibrid Toyota nem változik Dr. Jekyllből Mr. Hyde-dá. Marad ugyanaz a békés, jámboran kérődző utazóalkalmatosság, aminek tervezték. Ezt kell – és napi rutinautózás mellett bizony ezt lehet is – szeretni benne.