Pure Drive néven fut a Nissan azon stratégiája, amelynek célja, hogy csökkentse minden egyes modelljének üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását. Ennek a törekvésnek az eredménye egy új motor, amely a Micra DIG-S modellben debütál. Az autó a nevét a közvetlen befecskendezésű kompresszorral feltöltött motorjáról kapta, DIG-S: Direct Injection Gasoline-Supercharger. Az erőforrást úgy akarta megalkotni a japán gyár, hogy az benzines létére versenyképes legyen a dízelekkel.
A motor tele van műszaki újdonságokkal. Nem a szokott Otto-körfolyamat szerint üzemel, helyette a jobb hatásfokú, de kisebb teljesítményű Miller-féle égési ciklust alkalmazzák. Ugyanakkor a teljesítmény visszanyerése érdekében kompresszor kapcsolódik a háromhengeres motorhoz. Az üzemanyagot közvetlenül a hengerbe fecskendezik, és a kompresszió különösen magas, 13:1. Tovább javítja az eredményeket a fejlett motorvezérlés, a start/stop rendszer és az energia-visszatápláló rendszer alkalmazása.
Míg a szívómotorral szerelt új Micra 80 lóerős, addig a feltöltött variáns teljesítménye 98 LE, nyomatéka 142 Nm. A manuális sebességváltójú változat CO2-kibocsátása 95 g/km, a CVT-váltósé pedig 115 g/km. A Micra DIG-S vegyes menetciklusban mért üzemanyag-fogyasztása mindössze 4,1 l/100 km, ami közel egy literrel kevesebb, mint a szívó motorral szerelt változaté.
Amellett, hogy csökkenti a károsanyag-kibocsátást, az új motor sok európai országban az autózás költségeit is mérsékli. Az Egyesült Királyságban pl. a 100 g/km-nél kisebb CO2-kibocsátású autók után nem kell útadót fizetni, és a belvárosi dugódíj alól is mentesül vezetőjük. Franciaországban az új autó megvásárlását 400 euróval támogatja a kormány, ha az autó CO2-kibocsátása 110 g/km-nél kisebb, míg Hollandiában a Micra DIG-S-hez hasonló autók mentesek az országban érvényes gépjárműadótól, és így évente közel 1000 eurót takarítanak meg. Nálunk sajnos semmi ilyen nincs.
A Micra DIG-S európai premierje a Genfi Autószalonon lesz, az értékesítés nyáron kezdődik.