Január legelején számoltunk be azokról a szabadalmi kérelem mellé csatolt vázlatokról, amelyeken egy figyelemfelkeltő smart szerepelt. Az autó valósággá vált, a Genfi Autószalonon állítja ki a Daimlerhez tartozó márka.
Egyelőre nincs szó sorozatgyártásról, annak ellenére, hogy 2002-ben Crossblade néven már árult egy hasonló autót a smart. A most bemutatott Forspeed egyelőre tanulmány, a következő generációs smart egyes jegyeit ismerhetjük meg benne, annak a modellnek a hírnöke, amelyet már a Renault-val közösen fejleszt a Daimler, és amelyből nemcsak két-, de négyüléses változat is készül.
A smart új irányultságának megfelelően a tanulmányban nem belső égésű, hanem villanymotor lapul, a helye nem változott, a hátsó tengely fölött kapott helyet. Az elektromos motor folyamatosan 40 lóerős teljesítményt biztosít, de ehhez plusz hét lóerő társulhat egy kapcsoló aktiválásával. Nevével ellentétben nem épp száguldásra született a Forspeed, hiszen végsebessége 120 km/óra, tehát a legtöbb smart modellnél lassabb, viszont villanyautós mértékkel egész jó a hatótávolsága, 135 km.
A kocsi lítiumion akkumulátorát hátul, a bukócsövek közötti csatlakozón keresztül lehet tölteni. A teljes töltési időt nem tudni, de azt igen, hogy 45 perc alatt 80 százalékos állapotba hozhatók a telepek.
A formán túl a jármű különlegességeihez tartoznak a LED-es fényszórók, az aprócska szélvédőbe épített napcellák, valamint a dupla műszerfal. Míg a vezető előtt egy hagyományos egységet találunk, addig az utas előtt egy iPhone-nak alakítottak ki helyet, amelyen a jobb oldalon ülő is számos információt nyomon követhet, de az egész kagyló elforgatható 90 fokkal, így akár navigációs rendszer képernyőjeként is szolgál a telefon.
A városi közlekedés jövőjét nem csak ezzel az egy modellel képzeli el a smart, így a svájci kiállításon egy elektromos robogóval és egy kerékpárral együtt állítják ki az autót.