A cég közleménye szerint olyan magas a kereslet Bontino névre keresztelt elektromos autójuk, valamint a hozzá tartozó más infrastrukturális termékek – például töltőoszlop – iránt, hogy a Brixxon elsősorban a rendeléseket kívánja kielégíteni, emellett hat országban összeszerelő egységeket épít ki. Ezeknek az egységeknek a létrehozásáról már meg is kezdődtek a tárgyalások az érintett országokban, köztük Magyarországon.
A Brixxon, melynek tevékenysége az energiatermeléstől az elektromos autóig, az akkufejlesztéstől annak a gyorstöltéséig, valamint az erre épülő szolgáltatások tervezéséig és gyártásáig terjed, a programját komplett rendszerben kívánja értékesíteni.
A franchise rendszer alapját képező első elektromos bérautó hálózatot még idén megvalósítja Vilniusban és Potsdamban, mivel a magyarországi tárgyalások a budapesti hálózat kiépítéséről nem voltak eredményesek – mondta el az MTI-nek Horváth Sándor László, a cég tulajdonos-ügyvezetője.
A projekt Brixxon Electric MotorCars néven indul az első oszloptelepítésekkel kora nyáron, az autók és a többi termék sorozatgyártását részben Magyarországon, részben Németországban kezdi meg, az összeszerelést pedig további négy országban – Svájcban, Ausztriában, Litvániában és Bulgáriában indítja el.
A cég elektromos autóinak és a programjának első bemutatkozása április végén lesz, a gyártás májustól folyamatosan indul az összeszerelő egységekben, a magyarországi körülbelül 70 embernek ad majd munkát – mondta Horváth Sándor László. Arról, hogy hol lesz az üzem, még folynak a tárgyalások – fűzte hozzá.
A Brixxon Elektromos Autó Kft. további két céget hoz létre a gyártás, illetve az értékesítés területén, maga a Brixxon a jövőben kizárólag fejlesztéssel és kutatással kíván foglalkozni, a projektben mintegy 40 magyar mérnök, fejlesztő szakember vesz részt, de további szakemberek felvételét tervezik.
Forrás: MTI