Ahogy tavaly, idén is a Hispania Racing szezonja indul a legdöcögősebben. Míg a másik két tavalyi újonc, a Team Lotus és a Virgin rég tesztel, a HRT egyelőre csak képen mutatta meg 2011-es modelljét.

A csapatfőnök, a tavaly a szezonkezdet előtti utolsó pillanatban beugrott Colin Kolles ezzel együtt bízik benne, hogy nem lesz gond, ha tavaly sokkal rosszabb alapokról sikerült végigcsinálniuk az idényt, a korábbi Honda- és Red Bull-mérnök Geoff Willis által tervezett F111-essel csak erősebbek lehetnek.

„Tapasztalt szakemberek dolgoznak az autón. Nyilván nem volt optimális a telünk, de kész az új autó és dolgozunk majd a további fejlesztésén is. Nem tűnik rossznak, egy modern F1-es. Meglátjuk, hol leszünk vele, jelenleg még én sem tudom megmondani. De úgy gondolom, javulni fog a teljesítményünk tavalyhoz képest, a jelek erre utalnak” – mondta a kis pénzből csodákra képes román-német szakember az Autosportnak.

„Persze reálisan kell gondolkodnunk. Az új autó önmagában nem elég, az is számít, mit teszünk vele a továbbiakban. Szerintem egész jó CFD-programunk van (számítógépes áramlástani szimuláció), meglátjuk, mire jutunk vele.”

„Számomra a tavalyi év egyik legnagyobb meglepetése az volt, hogy változatlan autóval versenyezve sem szakadtunk le, sőt csökkentettük a lemaradást. Nem tudom megmagyarázni, talán a pilótáink lettek egyre jobbak! De tény, a százalékban mért lemaradásunk egyre csökkent.”

„Ha megvan a kellő időnk és programunk, akkor a Lotus nem jelent majd gondot. A Virgin sem. Bízom az embereinkben, egyáltalán nem félek az idénytől” – beszélt igen optimistán Kolles.

A csapatfőnök azt is hangsúlyozta, hogy az állandó spekulációk ellenére pénzügyileg nem áll gyenge lábakon a HRT, tavaly sikerült elkezdeniük és végig is csinálniuk az évet, a teszteken is ott tudtak lenni. Kolles szerint mások sokkal rosszabb helyzetben lehetnek, mint ők.

F1: A Hispania beéri a többieket? 1
F1: A Hispania beéri a többieket? 7


„Mit mondhatnék? Persze szükségünk lenne szponzorokra, befektetőkre, mint mindenki másnak. Sokszor kritizáltak a sok tesztpilóta miatt, de a többiek mit csinálnak a harmadosztályú versenyzőikkel? Sajnálom, de nézzünk szembe a tényekkel!”

„Szerintem más csapatok nagyobb bajban vannak, mint mi, nem tudom, miért minket kérdezgetnek mindig. Megismétlem: a költségvetésünk, a költségvetési tervünk, a hiteleink tekintetében sokkal jobban állunk, mint mások. A mi célunk a hosszú távú F1-es részvétel. Hogy ezt ki hogyan éri el, az más téma, de a cél ez. Lehet, hogy másoknak mások a céljaik, ezt nem tudom megítélni.”