Feltűnő különlegességet állít ki a Genfi Autószalonon az MTM. Az R8 Biturbót nem elsősorban motorja, hanem karosszériája teszi unikummá. Bár az alapot adó R8-as-ban is V10-es motor volt és a kúra után is ugyanilyen elrendezésű van, de a két erőforrás teljesen más.

Polírozott puskagolyó Audinak álcázva 1
Polírozott puskagolyó Audinak álcázva 11


Itt ugyanis a legerősebb széria Audi-motort, az RS6-osét építették be, természetesen erősebb állapotban. Az eredeti 580 lóerő helyett 777-et tud az 5,0 literes motor, miközben a nyomatéka a két turbónak köszönhetően 888 Nm.

Hivatalosan 350 km/óra feletti végsebességet produkál az MTM, annak ellenére, hogy a jármű prototípusa decemberben csak 347,6 km/óráig jutott az oválpályán Nardóban. Akkor Roland Mayer, a cég vezetője azt nyilatkozta, hogy az aerodinamikán még finomítanak.

Jelenleg az MTM Biturbo egy kis orrspoilerrel és egy versenyautós szárnnyal mutat többet egy széria R8-nál. Ám ettől még dolgoztak a karosszérián négy hónapot, melyet lecsupaszítottak a festéktől és az alap alumíniumlemezeket kézzel polírozták, 700 órán keresztül. A teljes autó átalakítása 1200 munkaórát vesz igénybe.

Így talán lesz, aki kifizeti az eredeti autó árának a két és félszeresét, azaz 110 millió forintot, amiért nagy teljesítményű fékrendszer, új futómű és 20 colos felnik is járnak a sportkocsihoz.