Alacsony hőmérsékletek, egy kiadós reggeli zápor, valamint délutánra felszáradó pálya jellemezte a barcelonai tesztelés utolsó előtti napját. A tizennégy versenyző csak ebéd után rakathatta fel a slickgumikat, így természetesen ahogy a pálya tapadása javult, úgy javultak a köridők is.

F1: Megint a Mercedes ugrott élre a teszten 1
F1: Megint a Mercedes ugrott élre a teszten 45


Az utolsó negyedórában Lewis Hamilton, Vitalij Petrov és Nico Rosberg is vezette a listát, végül a Mercedes fiatal reménysége zárta a legjobb idővel a vasárnapot. Mindhárom csapat számára létfontosságú volt, hogy jó benyomást keltsenek: a McLarent világbajnoki esélyesnek, a Mercedest legalábbis futamgyőzelmekre esélyes alakulatnak, a Renault-t pedig a szezon sötét lovának tartják a szakemberek, amely bármikor képes lehet meglepetésre. Rosberg immár másodszor röpítette a tesztelsőségig Mercedes GP-t; Michael Schumacher jerezi legjobb ideje után.

A német mellett különösen Vitalij Petrov lehet elégedett a mai teljesítményével. A Renault orosz pilótáját eddig üldözte a balszerencse, többször is elektronikai hiba miatt kellett hosszabb időre leparkolnia a garázsban. Petrov ma megmutatta, hogy a Renault R31 akkor is gyors autó, ha nem Nick Heidfeld és nem Robert Kubica vezeti.

Sokasodnak viszont a kérdőjelek McLaren-Mercedes körül. Hamiltonnak többször meg kellett szakítania tervezett hosszú etapját műszaki problémák miatt, így csak rövid, 3-5 körös nekifutásokkal próbálta a legtöbbet kiautózni az MP4-26-ból. Ez sikerült is, de félő, hogy az ismét elmaradt versenyszimuláció később visszaüthet.

Pastor Maldonado ott folytatta a Williams remek futását, ahol csapattársa, Rubens Barrichello tegnap abbahagyta. A venezuelai újonc ugyan csak 60 fordulót tett meg, de ez is elég volt a negyedik idő megszerzéséhez. Az első három helyen záró kollégái 90 körnél többet tudtak menni.

A Red Bull és a Ferrari egyaránt a hosszú etapokra koncentrált. Mark Webber alatt a tréning legvégén megállt az RB7, de az ausztrálnak nincs oka csalódottságra: két teljes versenytávot (139 kört) tett meg és az ötödik legjobb idővel zárt. Felipe Massa volt a második legszorgalmasabb vasárnap a maga 123 körével. Az eredményeket tekintve a brazil tizedik legjobb idejénél sokkal fontosabb, hogy a versenyszimuláció során egyedül a Ferrari-pilóta volt képes stabilan 1:27 perces köröket autózni.

A Lotusnál ismét előjött a vízszivárgásos (hűtő)probléma, ami a barcelonai tesztelés elejétől fogva megkeseríti a csapat életét. Jarno Trulli ennek ellenére 1:25,454 perces kört futott az utolsó percekben, ezzel az eddigi legelőkelőbb helyükre, a hatodik pozícióba repítette a zöld-sárgákat.  

A megszokottnál valamivel gyengébben muzsikált a Toro Rosso, pedig Sébastien Buemi mellett a tehetséges tesztpilóta, Daniel Ricciardo is újabb lehetőséget kapott az STR6-ossal. Javításra még egy lehetőségük lesz: a barcelonai teszt zárónapján, hétfőn.

Teszt, Barcelona, 2011.02.20.

# Pilóta Csapat Idő
 1.  N. Rosberg  Mercedes GP (W02)  1:23.168
 2.  V. Petrov  Renault (R31)  1:23.463
 3.  L. Hamilton  McLaren-Mercedes (MP4-26)  1:23.858
 4.  P. Maldonado  Williams-Cosworth (FW33)  1:24.815
 5.  M. Webber  Red Bull-Renault (RB7)  1:24.995
 6.  J. Trulli  Lotus-Renault (T128)  1:25.454
 7.  S. Perez  Sauber-Ferrari (C30)  1:25.557
 8.  A. Sutil  Force India-Mercedes (VJM04)  1:25.720
 9.  S. Buemi  Toro Rosso-Ferrari (STR6)  1:26.155
 10.  F. Massa  Ferrari (F150th Italia)  1:26.508
 11.  T. Glock  Virgin-Cosworth (MVR-02)  1:26.598
 12.  G. Mondini  Hispania-Cosworth (F110)*  1:28.178
 13.  D. Ricciardo  Toro Rosso-Ferrari (STR6)  1:28.329
 14.  N. Karthikeyan  Hispania-Cosworth (F110)*  1:30.722

*2010-es modell