Nem számítottunk nagy meglepetésre az olasz márkától, de szerencsére tévedtünk, a hamvas matt pirosra fényezett 4C koncepció végre újra egy sportos Alfa Romeo képét vetíti elénk.

A 4C visszatér a dinamizmusról híres múlthoz, kétüléses, hátsókerék-hajtású és szuperkönnyű. Méreteit tekintve sem sorolható a bálnák közé, négy méteres hosszával igazi kompakt aszfaltszaggatónak ígérkezik. A forma magáért beszél, kissé pufók, de szexi, amolyan tömör gyönyör, olasz módra.  

A 8C Competizione filozófiáját követve ebben az esetben is a vezetés gyönyörét tartották szem előtt a tervezésnél. A szánszálas műanyagok és az alumínium széleskörű felhasználásának köszönhetően elképesztően könnyűre sikerült a 4C, mindössze 850 kilogrammot nyom a mérlegen.

A kilók lendületbe hozását a Giulietta QV-ből származó 1.8 literes turbós négyhengeresre bízzák. Az elhelyezés is a szuper sport kategóriát idézi, akár a nagyoknál, ez az egység is a hátsó tengely elé, egy exhibicionista üvegbúra alá került a bámészkodók kedvéért.

A motor a kor szellemének megfelelően egy duplakuplongos automata váltóban folytatódik, öt másodperc alatti százas gyorsulást és 250 km/h-s végsebességet produkálva.

Hamvas szépség az Alfa Romeo standján 1
Hamvas szépség az Alfa Romeo standján 49 Végre egy Alfa Romeo, ahogy régen ismertük, könnyű, merész és hátul hajt. Várhatóan igazi sátáni vigyort varázsolva a sofőr arcára. Mert ez nem kósza ábránd, vagy a kiállításra összetákolt gipszkarton szobor, a 4C gyártásba kerül, elvileg már 2012-ben.