Nincs már köd a kristálygömbben, a Škoda jövőjét illetően. A cseh márka megmutatta mire számítsunk tőlük a következő években, egy új tervezési, formai koncepciót vezettek be, Vision D elnevezéssel.
Az első Octavia megjelenése óta ez a legmarkánsabb változás a cseh márka életében. A Vision D stíluselemeit felvonultató koncepció olyan, mint egy orvosi műtő az Alfa Kentauri környékén sodródó űrbázis fedélzetén, messze a jövőben. Éles, sallangmentes vonalak, nagy tiszta felületek, tapinthatóan komoly hangulattal övezve.
Mivel a Vision D csak az autótervezés irányvonalát jelöli meg, a részletes tervekről, technikai elképzelésekről még nem tudunk érdemben beszámolni. Az jól látható, hogy a Škoda marad a tágas és kényelmes utastereknél, a Vision D sarokba tolt kerekei, és hosszú tengelytávja legalábbis ezt sugallják.
Új irányvonal, új embléma
A nagy megújulás jegyében az indián fejdíszből eredeztethető logó is cserére ítéltetett. Átdolgozták, új zöld árnyalatot kapott, és kívül nagyobb méretben, szembetűnő krómozással került a tanulmány orrára. Az embléma jelentéstartalma viszont marad, a széles gyűrű a világméretű, hibátlan gyártást, a Földgolyót jelképezi, a szárny a műszaki fejlődést, a nyíl a fejlett gyártási módszereket, a kis kör, vagy szem a precíziós gyártást, odafigyelést reprezentálja.
Megijedni nem kell, ez a markáns patika hangulat csak részleteiben fog feltűnni a Škoda új modelljein, és ha jól mérik az arányokat igazán dögös és jövőbemutató autók gördülnek majd ki a mlada boleslav-i gyártó kapuin.