A Porsche nem ragaszkodik tíz körömmel a benzines motorokhoz. Most, hogy kézzelfogható közelségbe került az olajkorszak vége, elsőként lépnek a sportautógyárak közül.
Nem ez az első meghökkentő lépés a német gyártó részéről. A luxusterepjáró Cayenne megjelenésekor sok bírálat jelent meg, a tradíciókat felrúgó batár forgalmazása miatt, ám azt be kell látni, hogy hatalmas anyagi hasznot hozott, és emelkedő pályára állította a stuttgarti márkát.
Az elektromos, illetve hibrid modellek erőltetése sem tűnik rossz húzásnak. A Boxster teljes elektromos hajtású verziója már lázas tesztelés alatt áll Németországban. Az E jelzést kapott prototípust 290 lóerőnyi összteljesítményt nyújtó elektromos motorok mozgatják, igen meggyőző 5.9 másodperces százas sprintet produkálva.
Az energiát egy 29 kilowattos akkumulátor csomag biztosítja, mint minden esetben, most is ez a történet ködös része, semmit sem tudunk a töltési időkről és a fejlesztés részleteiről.
A hatótáv még nem lendült túl az átlagosnak mondható 160 kilométeren, ám a a Porsche vezérigazgatója, Matthias Müller több nyilatkozatban erősítette meg, hogy elsődleges célnak tekintik az elektromos autózás tökéletesítését.
Ezt mi sem mutatja jobban, mint az, hogy a Boxster E mellet még két hibrid Porsche is bemutatásra kerül a Genfi Autószalonon.