A Pirelli 20 év kihagyás után tér vissza a Forma-1-be, hogy leváltsa a tavaly év végén kiszállt japán Bridgestone-t. Az olasz gyártó az elődénél kevésbé tartós abroncsokkal készült 2011-re, és ezt a csapatok, pilóták tapasztalják is a teszteken, sokan panaszkodnak a kopásra. A lotusos Jarno Trulli szerint azonban nemcsak a kopás, hanem általában a gumi viselkedése is problémás.

„Szerintem valami még mindig hiányzik a fejlesztésből, mert a gumik egyensúlya nem jó. Szerintem pillanatnyilag ez a fő gond. A Pirellinél azt mondják, hogy az FIA kérte, hogy gyorsabban kopjanak a gumi, de nekem nem ez a bajom.”

„Az én szememben a kopás csak másodlagos a gumi egyensúlyproblémáihoz képest – amikor pályára lépünk, a friss gumi kezdetben alulkormányzott, három kör után meg homlokegyenest az ellenkezője, lehetetlenül túlkormányzott” – magyarázta a pilóta az olasz autosprtintnek.

Az idén 15. F1-es szezonját kezdő veterán az új, elvileg az előzéseket segítő mozgó hátsó szárnytól sincs elájulva:

„Biztos, hogy tényleg több előzés lesz, mint ahogy mondják? Én inkább várnék ezzel, hogy lássam, hogy is működik minden. Egyelőre nincs véleményem, mert még nem próbálhattam ki versenykörülmények között. Várjuk ki az első futamot, majd ott meglátjuk, jó dolog-e vagy semmi szükség nem volt rá.”

Trulli az új gumik és hátsó szárny kapcsán általánosabb értelemben is beszélt az F1-es újításokról, szerinte az évről évre érkező változtatások igazából senkinek sem jók.

„Meggyőződésem, hogy a Forma-1 túl gyakran változik. Az álláspontom egyértelmű: az érintetteknek egy vagy akár két évig tárgyalniuk kellene és utána lehetne bevezetni egy olyan szabályrendszert, ami akár forradalmi is lehet, de mindenképp több éves stabilitást hoz.”

„Minden változtatás költség a csapatoknak és míg a nagyoknak belefér a rövid távú befektetés is, a többiek számára pénzügyi teher. Azt is kiemelném, hogy minden változtatás befektetést igényel a nagyközönségtől is, azoktól, akik vasárnaponként néznek. Egy néző nem loholhat mindig a tankolásról, a bokszkiállásokról, az F-csatornáról és a KERS-ről szóló legújabb szabályváltoztatások után. Hát izgatja a nézőt a KERS? Az otthonról figyelők szeretnék érteni az F1-et, de ha állandóan változtatjuk a szabályokat, csak összezavarjuk őket!”