Az idén immáron 81. alkalommal megrendezett Genfi Autószalonon nem csak az újdonságokra kiéhezett újságíró kollégák képviselték az országot.

Magyar mérnökök tervezték és valósították meg az elektromos városi kisautót, amely alig nagyobb egy motorkerékpárnál.
Magyar autó Genfben 15


Itt mutatkozott be a Micron nevű elektromos kisautó. A járművet a francia EXID Assistance Aux Project megbízásából a Mondexdesign látványtervei alapján, magyar mérnökök tervezték és valósították meg, alig több mint 5 hónap alatt. Az autó a budapesti székhelyű Mool Invest Kft fővállalkozásában készült, ahol a fejlesztés koordinációja mellett a cég munkatársai a Micron elektromos vezérlőjének és meghajtásának integrációját és kivitelezését is végezték.

A jármű gépészeti tervezéshez kapcsolódó mérnöki feladatokat a győri illetőségű Meshining Engineering Kft. látta el. A projekten ezenkívül több mint harminc, zömében magyar beszállító dolgozott. A Micron prototípusát az STS Technology telephelyén, a Győri Ipari Parkban keltették életre, ahol az első tesztvezetésekre is sor került. A cégek már korábban is dolgoztak együtt: közösen készítették el Magyarország első üzemanyagcellás járművét, a HY-GO-t.

A tiszta és gazdaságos üzemű jármű a nagy forgalmú városok ideális közlekedési eszköze lehet. környezeti problémájára. A csökkentett teljesítményű változat akár 16 éves kortól vezethető jogosítvány nélkül – Franciaországban, hiszen itthon máig nem sikerült megoldani a mopedautó kérdését. A teljes értékű modellt pedig két darab, egyenként 7,5 kW-os kerékagymotor hajtja, ami a 350 kg összsúlynak köszönhetően elég dinamikát adhat az autónak.

Az 1 méter széles, 1,4 méter magas és 2,1 méter hosszú autót már a formája is kiemeli tömegből – akárcsak a Renault Twizy-t -, de a napfénytetőnek, a felfelé nyíló ajtóknak köszönhetően garantált a feltűnés. A felhasználói igényekhez igazodva többféle kapacitású lítium akkumulátor-csomaggal kínálják majd az autót. Így annak hatótávolsága városi használatban 80 és 150 km között alakul. A lemerült akkumulátor a szabványos 16 amperes konnektorból 3-6 óra alatt tölthető újra.


A francia megrendelő tervei szerint 2012 júniusától már a kereskedelmi forgalomban is kapható lesz a két négyzetméternyi szabadságot ígérő városi kisautó.

Itt találják összes cikkünket a 2011-es Genfi Autószalonról