2010-ben az Audi 1 092 411 autót szállított ki, 15 százalékkal többet, mint 2009-ben – jelentette be kedden a cégcsoport ingolstadti sajtótájékoztatóján Rupert Stadler vezérigazgató. Az árbevétel 18,8 százalékkal 35,4, milliárd euróra (9600 milliárd forint) nőtt, de a működési eredmény több mint duplájára, 108 százalékkal emelkedett és elérte a 3,34 milliárd eurót (900 milliárd forint).

Csak hogy tudjuk hová tenni ezt a borzasztó összeget, Magyarország költségvetésének bevételi oldalán 13709,6 milliárd forintos összeg szerepelt 2010-ben!

Magyarországnyi bevétel az Audinál 1
Magyarországnyi bevétel az Audinál 11


Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke ismertette: a 43,4 százalékos eladásnövekedést produkáló Kína mellett számos régióban erősített a cég, így az Egyesült Államokban is a piaci átlagnál nagyobb növekedést ért el. Mint mondta, „az Audi márka még sohasem volt ilyen erős”.

Az eladások a 2008-as rekordévet is túlszárnyalták, Európában az Audi az első számú prémiumautó, az Egyesült Államokban először kelt el százezernél több autója, Kínában pedig, ahol tavaly 228 ezer Audi talált gazdára, átlépték az egymilliós értékesítési határt – sorolta.

Rupert Stadler megjegyezte: a tavalyi volt az első esztendő, amelynek végén 60 ezernél több embert foglalkoztatott a konszern, amiben a fejlesztések mellett szerepet játszott több leányvállalat konszolidálása is. Mint mondta, idén mintegy kétezerrel emelkedik a munkavállalói létszám: körülbelül hétszáz fiatal tanulót fogadnak, 1200 – elsősorban a könnyűkarosszéria-építés és az elektromos hajtás területére csoportosított – szakemberrel bővítenek, valamint kétszáz, eddig bérmunkában foglalkoztatott munkatársat vesznek státusba.

Magyarországnyi bevétel az Audinál 12


„Fenntarthatóan és nyereségesen növekszik vállalatunk” – jegyezte meg Axel Strotbek, a konszern pénzügyi felelőse, ennek okát az eladások növelésében és a költségoptimalizálásban jelölve meg. Kitért arra: a gyártási költségek a bevételnél szerényebb mértékben, 15,8 százalékkal emelkedtek tavaly, a cash flow kétötödével bővült, és elérte az 5,797 milliárd eurós szintet.

Hangsúlyozta: az Audi vissza tudott térni a növekedési pályára, ám a jövőben a korábbinál nagyobb árfolyam- és alapanyagár-ingadozásokkal kell számolni, ami mind nehezebbé teszi a tervezést. Ugyanakkor – mint mondta – a piac reális optimizmusra ad okot. Hozzátette: januárban 22,8, februárban 20,6 százalékkal több autót adtak el, mint 2010 azonos időszakában; a fejlődésnek az európai exportpiacok adtak erős impulzust.

A konszern készülő fejlesztéseiről megjegyezte: 2011 és 2015 között összesen 11 milliárd eurót (2900 milliárd forint) fordítanak fejlesztésekre, elsősorban a modellpaletta, a hajtási rendszerek és a járművek hatékonyságának fejlesztésére összpontosítva. Ötmilliárd euró jut a fejlesztésekből Ingolstadtba és Neckarsulmba.

Forrás: MTI