Az autópályákon az utóbbi időben életveszélyesek lettek a leállósávok, mivel egyesek előzésre, illetve haladásra használják, ez ellen lép fel a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – mondta Schváb Zoltán, a tárca közlekedésért felelős helyettes államtitkára a kormányzati portálon szerdán megjelent interjúban.

A leállósáv nem erre való
A leállósáv nem erre való

A leállósáv nem erre való

A leállósáv nem erre való


A rendőri intézkedések mellett az állami útellenőri szolgálat fejlesztésével lépnek fel a leállósáv tiltott használata ellen. Az intelligens közlekedési rendszer keretében monitoringrendszert hoznak létre uniós támogatással – tette hozzá a helyettes államtitkár. Ugyanakkor a szakember elmondta, a Közlekedési Tudományi Intézetben folyik a KRESZ felülvizsgálata, amelyben a leállósáv definícióját újra gondolják, mert az túl általános, az új megfogalmazás sokkal egyértelműbb lesz. A cél, hogy tudjuk, csak műszaki hiba esetén használható.

Nem lesz egyedül ebben „harcban” a minisztérium, hiszen az Állami Autópálya Kezelő Zrt. is kampányt indított a leállósáv megfelelő használata érdekében. Az autósok gyakran indokolatlanul állnak meg, például utántöltik az ablakmosó folyadékot, kivesznek a csomagtartóból valamit, vagy csak az út szélén végzik el szükségleteiket, ami nagyon veszélyes.  

Az elmúlt két évben 50 jelentős baleset történt az ÁAK kezelésében lévő gyorsforgalmi útszakaszok leállósávjain, ahol csak a tavalyi évben öten veszítették az életüket.

A helyettes államtitkár emellett elmondta, bel- és külterületi kerékpárutak létesítésére 15 milliárd forint áll rendelkezésre a következő években. A közeljövőben kétezer kölcsönözhető kerékpár jelenik meg, de a helyet nem említette Schváb Zoltán. Feltehetően a Budapesten korábban elkészült terv valósul meg.

Forrás: MTI