A Mexikó-rali vasárnapi programja
SS20 Guanajuatitio 29,13 km
SS21 Comanjilla 24,59 km
SS22 Guanajuato Power Stage 8,28 km

Hatalmas csata ígérkezett a Mexikó-rali záró napján, miután a Citroën csapat két versenyzőjét mindössze 10,5 másodperc választotta el egymástól, és hasonlóan gyorsak voltak az egész verseny alatt. Ám a küzdelem végül elmaradt, mert Sebastien Ogier a vasárnapi első szakaszon hibázott, lecsúszott az útról, és a balesetben eltört valami a Citroën DS3 WRC futóművében.

Ezzel gyakorlatilag Loeb ölébe hullott a győzelem, aki vissza is vett a tempóból kissé. Persze nem érdemtelenül nyert, hiszen egész verseny alatt gyors volt. Pénteken másodikként zárt, majd szombaton átvette a vezetést Ogier-től, aki úgy került ismét az élre, hogy Loeb 50 másodperc büntetést kapott, miután öt percet késett az egyik szakasz rajtjától, mert a sebességváltó mechanikáját javította.

„Nagyon nehéz hétvége volt, rettenetes harc Ogier-vel a mai napig” – mesélte Loeb. „Ogier nagyon keményen hajtott. Azt gondolom, közel tökéletes hétvégét teljesítettünk, néhány kisebb gonddal, ami nem túl sok egy új autó esetében. Elégedett vagyok a teljesítményével, a DS3 nagyon gyors.”

Ezzel immár sorozatban ötödik alkalommal nyerte meg a mexikói futamot a hétszeres világbajnok, akinek ez volt a 63. győzelme a rali-világbajnokságon.


A Citroënek, illetve így az utolsó napon már csak Loeb fölényét jól jelzi, hogy a legközelebbi riválisuk is másfél perccel maradt el. Ám Mikko Hirvonen aligha elégedetlen a Mexikóban elért eredmény miatt. Lehet, hogy ő maga sem álmodott ilyen évkezdetről, két versenyből az elsőt megnyerte, most pedig második. Utóbbinál pedig nem szabad elfelejteni, hogy pénteken ő indult elsőként, ami komoly hátrányt jelentett.  

„Szenzációs kezdet ez számomra” – értékelt Hirvonen. „Vicces volt a mostani verseny. Nem igazán tudtam tartani a Citroënek tempóját, most meg hirtelen én vagyok a második. Az előző év gondjai után úgy érzem, visszaszereztem a kiegyensúlyozottságomat, ami a bajnoki címért folytatott harcban nagyon fontos.”  

Tetézendő a jó teljesítményét, a finn pilóta megnyerte a Power Stage-ként szereplő utolsó szakaszt, begyűjtve az azért járó három pluszpontot. Az idén bevezetett szabályok szerint a televíziókban élőben közvetített szakaszon a három leggyorsabb pilóta pluszpontokat kap. Hirvonen mögött Sebastien Loeb és Petter Solberg volt a leggyorsabb. Hirvonen továbbra is vezeti a bajnokságot, mögötte Sebastien Loeb a második.
A Ford is jó szájízzel távozhat Amerikából, hiszen Jari-Matti Latvala szerezte meg a dobogó harmadik helyét, így csapatként mindkét eddigi versenyen jobbak voltak a Citroënnél, miután mindkét versenyen dobogón állt mindkét versenyzőjük.  

Latvala kétszer is defektet kapott a versenyen, az egyiket a pályán kellett kicserélnie, ami kétperces hátrányt eredményezett. Nem meglepő hát, hogy elégedett volt a végeredménnyel. „Alapvetően jó érzés, hogy a dobogón vagyunk az első murvás versenyen, azok után, hogy a futam elején mennyi időt veszítettünk. Nem is reménykedtem ebben” – mondta.

Latvalánál is elégedettebb lehet a negyedik helyre felzárkózó Petter Solberg. A norvég a benzinbefecskendezés hibája miatt hét percet veszített pénteken és a tizenharmadik helyig esett vissza. Innen feljönni újra nem kis teljesítmény, még ha többen ki is estek előle.

„Nagyon jó volt, élvezetes” – mondta a 2003-as világbajnok. „Ma reggel lassan vezettem, hogy vigyázzak a gumikra, spóroltam a Power Stage-re. A célom végül is az ötödik hely volt, így a negyedik már szinte hihetetlen.”
A további pontszerzők Mads Ostberg, Henning Solberg, akiket az SWRC kategória legjobbjai követnek. Egyetlen pontocskát szerzett Federico Villagra is, aki pedig a második szakaszon kiesett és csak szombaton indulhatott újra a Superrally szabállyal. Ken Block ezt a regulát nem egyszer, hanem háromszor is igénybe vette. Csütörtökön és pénteken elektronikai hiba miatt esett ki, míg szombaton túl keményen találkozott a partfallal, ami kitörte a Fiesta WRC kerekét.

Vasárnap az amerikai újra indult, de az utolsó szakasz előtt ismét gondja akadt. „Ugyanaz az elektronikai hiba volt” – magyarázta Block. „Már jó ideje álltunk ott és azt gondoltam, ‘mi a fenét csináljunk’, próbáljuk meg újra, és akkor végre beindult. Mire a gyűjtőbe álltunk, már csak 30 másodperc volt a Power Stage rajtjáig. Mókás volt.”
 
Az amerikai végül a 13. helyen zárt.

A 2011-es Mexikó-rali végeredménye (22/22):

1. Sebastien Loeb (Citroën Total WRT DS3 WRC) 3 óra 53 p 17,0 mp
2. Mikko Hirvonen (Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC) +01 p 38,4 mp
3. Jari-Matti Latvala (Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC) +02 p 23,9 mp
4. Petter Solberg (PSWRT Citroën DS3 WRC) +07 p 18,4 mp
5. Mads Ostberg (M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC) +08 p 43,5 mp
6. Henning Solberg (M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC) +09 p 50,0 mp
7. Nasser Al-Attijah (Ford Fiesta S2000) +13 p 21,5 mp
8. Martin Prokop (Ford Fiesta S2000) +13 p 35,0 mp
9. Juho Hanninen (Škoda Fabia S2000) +14 p 48,7 mp
10. Federico Villagra (Munchis Ford WRT Fiesta RS WRC) +48 p 17,2 mp

13. Ken Block Monster WRT Ford Fiesta RS WRC +1 h 04 p 04,7 mp

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre.

Power Stage/SS22 legjobbjai:

1. Mikko Hirvonen  4 p 40,4 mp – 3 pont
2. Sebastien Loeb Citroën +2,1 mp – 2 pont
= Petter Solberg +2,1 mp – 1 pont

A világbajnokság állása két futamot követően:

Egyéni pontverseny (élmezőny):

1.    Mikko Hirvonen: 47 pont
2.    Sebastien Loeb: 36
3.    Jari-Matti Latvala: 31
4.    Mads Ostberg: 28
5.    Petter Solberg: 23
6.    Sebastien Ogier: 15
7.    Henning Solberg: 8

Konstruktőrök:

1. Ford Abu Dhabi World Rally Team: 73 pont
2. Citroën Total World Rally Team: 47
3. M-Sport Stobart Ford Rally Team: 36
4. Petter Solberg World Rally Team: 12
5. Ice 1 Racing: 8
6. Team Abu Dhabi:6
7. Munchis Ford World Rally Team: 6                                        
8. Monster World Rally Team: 6
9. FERM Power Tools World Rally Team: 4

A rali-világbajnokság következő versenye a március 24-27. között rendezett Portugál-rali.