A Forma-1-ben idén két újdonsággal is igyekeznek elősegíteni az előzéseket: egyrészt visszatér a KERS, másrészt megjelennek a mozgatható hátsó szárnyak, amelyek egy másodperces követési távolságon belül a pálya bizonyos egyenes szakaszán aktiválva csökkentik a leszorítóerőt, növelve ezzel a sebességet.
A versenyzők az ötlet első felvetése óta fanyalogva tekintenek az újításra és ez a téli tesztelés során sem változott. Vannak, akik szerint a kütyü levon majd az előzések értékéből, mások pedig biztonsági kockázatot is látnak az eszközben. Az F1 ura, Bernie Ecclestone is egyetért.
„A használata nehezen ellenőrizhető a stewardok által, mert nagyon kis játéktér van vele. A panaszok, óvások lehetősége itt van a levegőben. Én elég veszélyesnek is látom a rendszert. Mi van, ha a szárny nem csukódik vissza a kanyar előtt és az autónak nincs leszorítóereje? Könnyen balesetek lehetnek ebből. Nagyon oda kell figyelnünk.”
Ecclestone egészen másképp dobná fel a versenyeket – a tavalyi kanyarlevágós ötlete után most a pályák fellocsolásával állt elő:
„Nézzük csak, milyen futamok vannak! Az előzés szinte lehetetlen, mert száraz pályán csak egy íven lehet a maximális sebességgel autózni. Nedves pályán egészen más a helyzet. Mindig esőben vannak a legizgalmasabb versenyek, meggondolhatnánk az esőcsinálást… Sok pályát lehet fellocsolni, nem lenne nehéz ilyen rendszereket beszerelni néhány helyszínen. Miért ne ‘eshetne’ a futam közepén? 20 percig vagy épp az utolsó tíz körben. Mondjuk egy-két perccel korábbi előrejelzéssel. Garantált lenne az izgalom, a körülmények pedig mindenki számára egyenlőek.”
Az F1 ura az elmúlt években többször is felvetett, de mind az F1-rajongók, mind a csapatok és pilóták által elutasítóan fogadott éremosztós rendszeréről sem mondott le, Ecclestone továbbra is úgy látja, hogy a győzelmek száma alapján kellene bajnokot avatni:
„Ragaszkodom hozzá – pontok helyett legyenek érmek! A pilóták győzni akarnak, nem a második, harmadik vagy negyedik helyre hajtanak. Legyen akkor olyan rendszer, amiben a győzelem számít! Tavaly is nagyon jól működött volna: Vettel és Alonso egyenlően állt volna a szezonzáró után,
öt aranyuk lett volna, és ugyanannyi ezüstjük és bronzuk. Vettel úgy nyerte volna a bajnokságot, hogy negyedik helyezésből eggyel több volt neki. Na ezt nevezem izgalmasnak!”