Az olasz Autosprint szerint azonban a Red Bull ennek épp az ellenkezőjét tette Barcelonában: elrejtette az ellenfelek elől az RB7 valódi potenciálját. Sebastian Vettel az első és a második tesztnapot is a legjobb idővel zárta, de az olasz szaklap szerint kifejezetten sok benzinnel volt a pályán.
Hogy a Red Bull még így, a kvalifikációs beállítások mellőzésével is mindenkinél gyorsabb tudott lenni, komoly intő jel a többiek számára. „Az új gumikon nehéz megítélni a kocsik egykörös teljesítményét, akár a sajátunkról, akár másokéról van szó” – jelentette ki a világbajnok.
A Red Bull szaktanácsadója, Helmut Marko azonban elhintette, hogy a bikások, valamint a Ferrari orrhosszal a mezőny előtt jár. Az osztrák szakember azt is elismerte, hogy a többi csapathoz hasonlóan a Red Bull mérnökeinek is fáj a fejük a Pirelli abroncsai miatt. „Nekünk is vannak gondjaink a gumikkal, de kisebbek, mint a többieknek” – nyilatkozta Marko a Kleine Zeitungnak.