A bánatos bálna fizimiskával megjelent Mercedes CLS kupé-limuzin 2003-ban új kategóriát teremtett, és a célközönségnek bejött a tengerpartra vetődött cet ábrázat, 170 ezer elégedett vásárló jelzi a modell sikerességét. Így a folytatás nem maradhat el, az új csúcskupét Magyarországon először tegnap csodálhattuk meg, a Pappas Autó jóvoltából.

Az új CLS a 2010. év végi Párizsi Autószalonon mutatkozott be. Az autó tipikus jelenkori Mercedes, megkapta az előd óta megújult kistestvérek fő vonásait. Erős a kupé-karakter, vaskosabb, szálkás izmokat kapott az új CLS . A nyúlánk karosszéria egyik éke a 71 fénydiódát tartalmazó fényszóró,  de a szemünk akkor káprázik csak igazán, ha Jónás prófétát utánozva bebújunk a cethal gyomrába.

A termetes kupé mindent megtesz, hogy igazán az élet császáraként érezzék magukat a benn ülők.
Egy igazi szárazföldi bálna Mercedes módra

Egy igazi szárazföldi bálna Mercedes módra

Egy igazi szárazföldi bálna Mercedes módra


Az utastérben igazi mesterek keze munkáját dicséri az üléshuzat és a műszerfal. Ezen a téren ötféle szín és dekoráció valamint háromféle bőrminőség közül választhat aki CLS-re vágyik. A vásárlók nagyon tág határok közt tervezhetik meg autójuk belsejét, így szinte nincsen két egyforma CLS. A bőr mellett a barna diófa, feketén csillogó tölgyfa vagy világosbarna nyárfa berakások jelzik a luxust. Ha a fára zongoralakkozást kérünk, az anyagot hét rétegben viszik fel a tökéletes és csillogó végeredmény érdekében.

A termetes kupé tehát mindent megtesz, hogy igazán az élet császáraként érezzék magukat a benn ülők. Lehetetlen felsorolni, mennyi kényelmi berendezés kényeztet, de ugyanez igaz a biztonságra is, 12 elektronikus asszisztens (pl. éjjellátó, aktív holttérfigyelő rendszer és a szintén aktív, kormányt is rezgető sávtartó rendszer) figyel folyamatosan és gondoskodik arról, hogy elkerülje a veszélyeket.


A CLS eleinte csak hátsókerék-hajtású változatban kerül a magyar szalonokba, de aki ráér 2011 szeptemberéig a vásárlással, az már négykerekes 4Matic változatot is választhatja.Eleinte a motorválaszték is szerényebb lesz, mindössze két darab V6-ossal kezd a modell. A benzines CLS350 (306LE) illetve a dízelmotoros CLS 350 CDI (265LE) lesznek az első megvehető CLS-ek az európai piacon, amelyeket alig két hónap múlva követ a CLS250 CDI, 204 lóerővel és papíron 5,1 literes átlagfogyasztással.

A fa, bőr, alumínium szentháromság jegyében készült a belső

A fa, bőr, alumínium szentháromság jegyében készült a belső


Árak:
Modell: Teljesítmény: Ár:
CLS 350 BlueEFFICIENCY 360LE 20 707 000 Ft
CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY 265LE 18 646 000 Ft
CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY 204LE 17 230 000 Ft

Áprilisban aztán megérkezik a hab tetejére a cseresznye is, a CLS 500-as formájában. Ez a 408 lóerős V8-as pont dupla olyan erős, mint a teljesítményskála legalsó szereplője. Akiknek még ez is kevés, azok a budapesti szalonok valamelyikébe besétálva akár Brabus, AMG vagy Carlsson tuningot is rendelhetnek majd új csillagos luxuskupéjukhoz.