A tavaly Lotus Racing, idén már Team Lotus néven szereplő kiscsapat 2009 szeptemberében a többi újonchoz képest jó két hónapos késéssel kapott indulási engedélyt. A Tony Fernandes és Mike Gascoyne vezette alakulat kapkodva dobott össze egy autót 2010-re, de a gyermekbetegségekkel küszködő T127-es Jarno Trulli és Heikki Kovalainen tapasztalt kezei között így is a legeredményesebb újonccsapattá tette őket.

A finn pilóta szerint 2011-ben sokkal többre lesznek képesek, immár igazi F1-es csapatként működnek, a Renault-motorral és Red Bull-sebességváltóval szerelt T128-asban bőven van potenciál.

„Idén már egy sokkal fejlettebb csomagra alapozva építkezhetünk. A tavalyi autó alapjaiban olyan volt, amivel nem sokat lehetett kezdeni. A lényeg a szezon túlélése volt, megszerezni a 10. helyet (a konstruktőri bajnokságban) és továbblépni” – mondta Kovalainen.

„Ez az autó egészen más, valódi Forma-1-es autót terveztünk. A hajtáslánc erősebb, az autó aerodinamikailag is jobb, könnyebb a kasztni, erre már sokkal jobban építhetünk. Azt hiszem, elvárható, hogy közelebb kerüljünk az előttünk lévő csapatokhoz az idény folyamán.”

Kovalainen hangsúlyozza, hogy a hosszú távú F1-es siker kulcsa egyértelműen a fejlesztési versenyben való helytállás.

„Ennek kell lennie a csapat egyik fő szempontjának. Bizonyítanunk kell, hogy az idény folyamán képesek vagyunk fejleszteni az autót. Nem elég, hogy jó autót tervezünk, mert ha még nyerő járgányunk is lenne az év elején, fejlesztés nélkül sehol sem lenne a szezon végére.”

Bár a finn bízik benne, hogy 2011-nek sokkal jobb formában vágnak neki, mint az első évnek, a tesztek alapján egyelőre nem mer jósolni.

F1: Egyre jobb lesz a Lotus 1
F1: Egyre jobb lesz a Lotus 7


„Egyelőre nem szeretnék jóslatokba bocsátkozni, nem tudhatjuk, hogy mások mit csinálnak. Néha négy másodperccel gyorsabban körözünk a Red Bullnál, máskor meg ők gyorsabbak nálunk hattal, szóval nem tudhatjuk, hogy épp milyen üzemanyag-mennyiség, milyen gumik szerepelnek a tesztprogramban.”

„Legfeljebb annyit mondhatok, hogy idén sokkal jobban ment számunkra tesztelés, mint tavaly. Általában a táblázat középtáján voltunk, sokkal-sokkal közelebb vagyunk az előttünk lévőkhöz, mint az elmúlt évben. Hogy ebből lehet-e valamilyen következtetéseket levonni, nem tudom.”

„De az alapján, amit érzek és a csapatnál hallok, sokkal jobb helyzetben vagyunk, az autó sokkal jobbnak tűnik, szóval biztosan gyorsabb is, mint a tavalyi.”