Még egy hónap sem telt el azóta, hogy a Peugeot bemutatta 2011-es Le Mans-i versenyautóját, a Genfi Autószalonon mégis leleplezett egy másik modellt, ami megfelel az előírásoknak.
Az idei szabályváltozások támogatják a hibrid hajtáslánccal szerelt autók indulását, feltételként szabva azt, hogy a bokszutca teljes hosszában kizárólag elektromos üzemben haladhatnak. A Peugeot 908 Hybrid4 azonban nem az utcán alkalmazott hibrid technológiát ülteti át a versenyzésbe.
A 2008-ban bemutatott 908 HY nyomdokain haladva, a Forma-1-ből ismerős KERS-rendszerű autóról van szó, amely a fékezéskor visszanyert energiát egy lítiumion akkumulátorban tárolja. Amit aztán gyorsításkor engednek a hátsó kerekekre. Ilyenkor pár másodpercig 80 lóerős többlet-teljesítmény szabadul fel.
Az autó belsőégésű motorja egy 3,7 literes V8-as dízel, 550 lóerős teljesítménnyel, amely egy hatsebességes szekvenciális váltón keresztül jut el a kerekekhez. A Peugeot elképzelése az, hogy a hibrid hajtáslánc nem csak a kigyorsításokban lesz nagy segítség, de az autó fogyasztása is kedvezőbben alakul majd, így ritkábban kell a bokszutcába hajtani.
A francia gyár célja az, hogy az autót elindítsa a Le Mans-i 24 órás versenyt megelőző hivatalos tesztnapon, április 24-én.
Itt találják összes cikkünket 2011-es genfi Autószalonról