Ötödik hónapja már, hogy pannon Don Quijoteként megindítottuk szerény kis hadjáratunkat a Hatóság ellen, egy bizonyos, az 1-es számú úton díszlő teljesen indokolatlanul kihelyezett 60-as tábla ellen. A táblák azóta is köszönik, virulnak, viszont történt két érdekes dolog, mi pedig újabb komikus körülményt fedeztünk fel a helyszínen.
Az egyik érdekes dolog: a Magyar Közút sajtósa legutóbbi levelében (negyedik vagy ötödik, már nem is tudom) ezt írta:
A helyszínt megvizsgáltuk és megállapítottuk, hogy ott jelenleg az építési tevékenység szünetel, így a forgalom korlátozása valóban indokolatlan. A kivitelezést végző céget felszólítjuk az eredeti állapot visszaállítására, de addig is, átmeneti intézkedésként az ideiglenes forgalmi jelzéseket bevonjuk és az építési terület elérése céljából létesített útcsatlakozást táblákkal lezárjuk. A kivitelező cég feladata az útcsatlakozás végleges megszüntetése vízelvezető árok kialakításával.
X Y
Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Kommunikációs csoportvezető
Ez ugye nagyszerű, de kérem a kedves olvasókat, még ne törjenek ki tapsviharban. A levél február 21-én kelt, a táblák még kint vannak, árok még nincs. Viszont azóta bekövetkezett a másik érdekes dolog (kelt február 28-án):
Tisztelt Szerkesztőség!
Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy X Y, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs csoportvezetője a mai napon közös megegyezéssel távozik a társaságtól. Az eddigi munkáját köszönjük és sok sikert kívánunk a további pályafutásához.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs csoportjának munkatársai továbbra is készséggel állnak az Önök rendelkezésére a 06-1-xxx-xxxx-es telefonszámon, valamint a xxx@kozut.hu e-mail címen.
Üdvözlettel: Magyar Közút Nonprofit Zrt.Vezérigazgatói titkárság Kommunikációs csoportja
Jaj. Most vajon kezdhetünk mindent elölről?
Egyrészt már a rendőrök is megtalálták a helyet. Tegnap reggel egy NKH-s (Nemzeti Közlekedési Hatóság) műszaki állapotfelmérő kocsi is állt a táblák mellett, a parkolóban. Pár rendőr is segítette a közlekedésiek munkáját. Megkérdeztem őket, szoktak-e mérni is ezeknél a tábláknál; a válasz: igen. Tehát aki erre jár (1-es út, 17-es kilométerszelvény, mindkét irányban), lassítson, akár van értelme a tábláknak, akár nincs.
Másrészt észrevettem még egy dühítő hülyeséget, amit eddig nem. A lezárt bekötőútra, amit a sebességkorlátozó táblák védenek, tulajdonképpen nem is lehet behajtani. Mindkét irányból egy-egy Kötelező haladási irány-tábla utasítja az autósokat, hogy csak egyenesen mehetnek.
Ez a két tábla valószínűleg azért került ide, hogy szemből ne hajtson be senki a parkolóöblökbe, de sajnos a kék táblák kihelyezőik gondatlansága (szándékossága?) miatt a bekötőutat is tiltott területté teszik. Ez már végképp abszurd.
Talán nem is kéne rendbe rakni ezt a szörnyűséget. Inkább nyilvánítsuk hungarikumnak és a zöld környezetvédő tábla tövébe szórt szemétkupaccal együtt mutogassuk pénzért német turistáknak a helyet.
Csak előtte szögeljünk fel egy defibrillátort valamelyik 60-as tábla oszlopára. Hátha az ő precizitásukkal mindez már túl megerőltető lenne a szívüknek.