Az 5,2 literes FSI motor teljesítményét 525-ről 620 lóerőre tornázták fel. Ezzel az R8 felzárkózott a szupersport autók közé, hiszen a százas sprintet 3,6 másodperc alatt teljesíti, ereje pedig 320 km/h-nál fogy el.
Az alapmodellre tehát fél másodpercet ver rá, de ehhez még kevés lett volna a csaknem száz plusz lóerő és a sportkipufogó rendszer.
A karosszérián látható szénszálas elemek ugyanis valóban azok, aminek látszanak. Az első és hátsó lökhárító toldatok, a küszöbök, a légbeömlők, a motorháztető, a hátsó légterelő, de még a szélvédőkeret is szénszálerősítésű műanyagból készültek, ami jelentős tömegcsökkenéssel járt együtt.
Az utastérben is visszaköszön a szénszálas minta. A kimaradt részek viszont új bőrkárpitot kaptak.
Biztos, ami biztos alapon az autó kapott egy sportosabb felfüggesztést és 20 collos kerekeket is. Amiket jó pénzért le lehet cseréltetni eggyel kisebbekre, amelyek azonban könnyített darabok. Mindent a sportosságért.