Bár a Citroën versenyautói egyértelműen gyorsabbak voltak a 2011-es rali-világbajnokság első murvás versenyén, a Mexikó-ralit végül a Ford zárta eredményesebben. Miközben a Citroën két versenyzője a győzelemért hajtott, Sebastien Ogier lecsúszott az útról és a kitört kerekű DS3-mal a verseny feladására kényszerült, az elsőség így Sebastien Loebé lett.

Ogier kiválásával viszont Mikko Hirvonen a második, Jari-Matti Latvala a harmadik helyen találta magát. Ezzel Svédország után másodszor is mindkét gyári Ford Fiesta WRC a dobogón végzett. Ehhez jön még, hogy Mikko Hirvonen megnyerte a Power Stage-et, a pluszpontokért rendezett utolsó szakaszt. Így az egyéni bajnokságban 47 pontja van a 36 pontos Loeb előtt. Konstruktőrként a Fordnak 73, a Citroënnek 47 pontja van.

Győzelem nélkül is sikeres a Ford – videó 1
Győzelem nélkül is sikeres a Ford – videó 11 „Ez nagyszerű eredmény a bajnokság szempontjából, különösen a pénteki hátrányos rajtpozíciónk után. Az előző szezon nehézségei után úgy érzem, visszaszereztem a kiegyensúlyozottságomat és ez nagyon fontos a bajnoki címért folyó versenyben. Ismertem az utat, ahol a Power Stage zajlott, és azok a pontok jó kis pluszt jelentenek” – mondta Hirvonen. „Nem volt lehetőségem teljesen kipróbálni minden alkatrészt a Fiestán a mostani futam előtt, szóval alig várom, hogy megtegyem, amikor Portugáliában tesztelünk, mielőtt ugyanott legközelebb versenyeznénk. Még dolgoznunk kell az autó fejlesztésén.”

„Két defekt után dobogóra állni, ez több, mint amit reméltem” – mondta a szintén elégedett Jari-Matti Latvala. A tempónk javul, ahogy a verseny halad előre, és a Fiesta RS WRC remek volt az egész verseny alatt. Az egész futam alatt ugyanazt a beállítást használtam és elégedett voltam az irányíthatósággal az első murvás versenyünkön. Ám még fejlődnünk kell, és ez a célom a következő forduló, a Portugál-rali előtt.”