Jó ideje komolyan kell venni a koreai gyártókat, és ezt a Genfi Autószalon tapasztalatai is megerősítették. Amíg a Hyundai már a Passat babérjaira tör, addig a Kia a friss Picanto-val a városi kisautók között akar újabb vásárlókat szerezni.

A 2004-ben bemutatott elődöt váltó Picanto már nem csak kedvező árával fog hódítani, várhatóan a minőség tekintetében is felzárkózik az európai konkurenciához. Még mindig nem tesszük le a hajunkat a forma láttán, de legalább az egységes márkaképbe jól illik a kis Picanto, megkapta a nagy testvéreken már felbukkant új hűtőmaszkot és a zsúfolt ívekkel teli lámpafészkeket.

A Kia bemutatta a pénztárcájukért aggódók messiását, a Picanto csöpp egyliteres motorját akár gázzal is etethetjük majd.
A formától most sem tesszük le a hajunkat

A formától most sem tesszük le a hajunkat

A formától most sem tesszük le a hajunkat


A motorpaletta a három hengeres, egyliteres egységgel indul, amit két verzióban árulnak majd. Az egyik tradicionális benzinégető lesz 68 lóerővel, viszont a pénztárcájukért aggódók messiása biztosan a gáz-benzines verzió lesz, a maga 81 lóerejével. Emellett még 1.25 literes négyhengeres is kapható lesz, szintén nyolcvan lóerő körül. A három kis motor kiválasztásának dilemmáját még két váltó is tetézi, a szokásos ötgangos kézi váltó mellett négysebességes automatát is rendelhetünk a Picanto-hoz.

Ezt a paklit akárhogy keverjük, takarékos leosztást kapunk, a gyári mérések alapján 3,5-5,5 liter között esznek majd a Picanto modellek, és legjobb esetben 99 gramm szén-dioxidot eregetnek kilométerenként.