Az első tesztek óta állandó téma az idén belépő új szállító, a Pirelli gumijainak gyors, drasztikus kopása. A tavalyi Bridgestone-okkal ellentétben szándékoltan radikálisabban és hirtelen romló tapadású abroncsok a pilóták kezébe helyezik a stratégiai döntések, a bokszkiállások felelősségét – véli a pirellis fejlesztést tesztpilótaként végigvezető Pedro de la Rosa.

„Szerintem a pilótáknak sokkal jobban gondolniuk kell majd a gumikra és arra, hogyan bánnak velük. Már nem csak a csapaton múló stratégia számít. Pilótaként előbb érezni a gumi elfogyását, mint ahogy a csapat észleli a köridők romlását. Azt hiszem, a pilótáknak kulcsszerepe lesz a gumik élettartamának végének jelzésében. Ha egy vagy két kört ráhagy valaki, öt-hat másodpercet is veszíthet” – magyarázta az Autosportnak a spanyol veterán.

„Kulcsfontosságú lesz érzékelni a gumi elfogyását, én is a teszteken jöttem rá erre. Az abroncsok egy ideig fokozatosan kopnak, aztán hirtelen van egy nagy zuhanás. Ezt pedig minden etapnál el kell kerülni – ez a pilóta és nem a csapat döntése lesz. Szólni kell a rádión, hogy a gumiknak vége, az ember megy a bokszba. Érdekes lesz, mert a kiállásról nem szimplán a mérnökök döntenek a számítógép előtt.”

De la Rosa szerint a csapatokat és pilótákat kellemetlenül érintő radikális gumikopással, a kiszámíthatatlanabb stratégiákkal a nézők csakis jól járnak majd idén, a lényeg pedig ez.

„Szerintem ez nagyon jó lesz a nézőknek. Nehéz megmondani, pontosan hány kiállás lesz, de körülbelül három, ami nagyszerű. Emlékszem, tavaly mindegy melyik pályán és milyen keverékekkel, már csütörtökön lehetett tudni, hogy egy kiállás lesz a 12-18. kör között, és ennyi volt.”

„Most sokkal jobban kell ügyeskedni, sokkal izgalmasabb lesz a nézőknek. Az F1-ben a kopásról megy a beszéd, de az hiszem, a nézőkre kellene gondolnunk elsősorban. Menjünk csak Ausztráliába, legyünk túl az első néhány futamon és majd meglátjuk, ők mit gondolnak. Majd utána kitalálhatják a csapatok és a Pirelli, hogyan tovább.”